Jeg opdagede under badeværelsesrenovering, at vægreglarne i mit hus er 65 x 45! Jeg ville sætte reglar med 300 mm c-c i stedet for som nu 600, da jeg skal flise. Hvis jeg mod forventning skulle finde 65 mm-reglar, er det alligevel et problem, da Roth væggennemføring for PEX (som jeg havde tænkt at bruge) er lavet til 70 mm-reglar.
Er der nogen, der har haft lignende problem?
Hvis ikke andet, er det OK at sætte 45 x 70-reglar med 45 siden på dybden, eller bliver det for dårlig bøjningsstivhed?
Mvh
Er der nogen, der har haft lignende problem?
Hvis ikke andet, er det OK at sætte 45 x 70-reglar med 45 siden på dybden, eller bliver det for dårlig bøjningsstivhed?
Mvh
Tak for de glade kommentarer. Det må nok blive regler på tværs.
Forresten har jeg spekuleret på noget om dobbeltgips. Bør pladerne ikke limes sammen for at blive "dobbelt" så stive? Jo, der er en vis friktion, men kan det være tilstrækkeligt? Det var egentlig ikke et spørgsmål til forummet, bare en stille undren. Man har jo knap noget at spekulere på midt i en badeværelsesrenovering. ;-) Jeg vender tilbage, når jeg får nye problemer. Det bliver nok snart.
Forresten har jeg spekuleret på noget om dobbeltgips. Bør pladerne ikke limes sammen for at blive "dobbelt" så stive? Jo, der er en vis friktion, men kan det være tilstrækkeligt? Det var egentlig ikke et spørgsmål til forummet, bare en stille undren. Man har jo knap noget at spekulere på midt i en badeværelsesrenovering. ;-) Jeg vender tilbage, når jeg får nye problemer. Det bliver nok snart.
Nej, dobbelt så bøjningsstift bliver det, hvis de bare fastgøres uden samvirke, og det er tilstrækkeligt i dette tilfælde. Men naturligvis, hvis de hel-limes og kan samvirke, bliver det endnu betydeligt stivere, men dette er slet ikke nødvendigt i dette tilfælde. Det er mere end tilstrækkeligt stift med bare skruede plader på c/c 600.
Klik her for at svare