Hej.
Jeg er i gang med at rive indvendige vægge ned i to rum, hvor der har siddet tretex. Skal isolere og på med OSB, gips og trække ny el.
Problemet er, at de reglar, der sidder i væggene, er 55mm og sidder med meget blandede afstande. Havde som tanke at indsætte nye reglar med cc 60, men så er det enten 45x45 eller 45*70. 70 bliver for tykt, og 45 vil der blive en sprække bagved, hvis man sætter dem i forkanten.
Hvordan ville I have gjort? Pladerne på "bagsiden" er tilbage mod det andet rum.
Jeg er i gang med at rive indvendige vægge ned i to rum, hvor der har siddet tretex. Skal isolere og på med OSB, gips og trække ny el.
Problemet er, at de reglar, der sidder i væggene, er 55mm og sidder med meget blandede afstande. Havde som tanke at indsætte nye reglar med cc 60, men så er det enten 45x45 eller 45*70. 70 bliver for tykt, og 45 vil der blive en sprække bagved, hvis man sætter dem i forkanten.
Hvordan ville I have gjort? Pladerne på "bagsiden" er tilbage mod det andet rum.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Der findes fine rundsave, som i en håndevending ændrer en 70 mm regel til 55 mm.
Eller så kan man sætte OSB-pladerne liggende, så kommer man uden om problemet med forskellige afstande lidt.
Protte
Eller så kan man sætte OSB-pladerne liggende, så kommer man uden om problemet med forskellige afstande lidt.
Protte
Fedt, tak for alle svarene!
Klik her for at svare
