Hej.
Jeg er i gang med at rive indvendige vægge ned i to rum, hvor der har siddet tretex. Skal isolere og på med OSB, gips og trække ny el.
Problemet er, at de reglar, der sidder i væggene, er 55mm og sidder med meget blandede afstande. Havde som tanke at indsætte nye reglar med cc 60, men så er det enten 45x45 eller 45*70. 70 bliver for tykt, og 45 vil der blive en sprække bagved, hvis man sætter dem i forkanten.

Hvordan ville I have gjort? Pladerne på "bagsiden" er tilbage mod det andet rum.
 
Kan du ikke sætte fast en del af en plade på 45x45 mod den side, hvor det mangler? En strimmel af osb eller plyfa.
 
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Kan du ikke sætte en del af en plade på 45x45 fast mod den side, hvor det mangler? En strimmel af osb eller plyfa .
Jo det ville jeg selvfølgelig kunne gøre!
 
Der findes fine rundsave, som i en håndevending ændrer en 70 mm regel til 55 mm.
Eller så kan man sætte OSB-pladerne liggende, så kommer man uden om problemet med forskellige afstande lidt.
Protte
 
Du kan save en tynd strimmel af OSB som du sætter bag pladerne i samlingen.

Skru i eksisterende regler.
 
Fedt, tak for alle svarene!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.