Forsøgt at finde 220mm brede yderpaneler til at kunne sætte foder rundt om min garageport, men finder kun 195mm som bredeste. Har I nogle tips til, hvad jeg kan bruge i stedet? MDF er vel næppe godt at sætte på ydersiden? Men vil have en fin og glat overflade at male på, så OSB går bort.

Det er altså den samlede væg, der er 221,5mm dyb. Rundt om selve portåbningen sætter jeg almindelige yderpaneler.

Løste samme problem hos en kunde med hyldeplader i limet fyrretræ, findes i mange forskellige størrelser, men det koster lidt mere end almindelige brædder.
Har også fordelen, at de ikke slår sig lige så let som et massivt bræt.

Isakare Isakare sagde:
Løste det samme problem hos en kunde med hyldeplan i limet fyr, findes i en masse forskellige størrelser, men det koster en slat mere end almindelige brædder. Har også fordelen, at de ikke slår sig så let som et massivt bræt.
Tak for tipset. Ca. 200kr/st var ikke så værst slemt. 600kr må man leve med, når man ikke tænker sig om først.

Men nu opstod det næste problem, væggene er 2 m høje, så det bliver ikke noget problem, men i overkanten er det 2540 bredt, og der ser ud til kun at være 2380 eller 2400 mm :/ skal undersøge videre.

21x220 beklædningsbrædder findes hos en velassorteret byggemarked.
Har du Optimera eller Beijer i nærheden?

Skal kigge på Beijer, prøvede at finde noget på deres hjemmeside men så intet, men tager derhen og kigger :)

Jeg havde samme problem med en dobbeltgarage, kan ikke huske målet, men det var mere end hvad jeg havde til rådighed. Limede to brædder sammen (195+xx) for at få det rigtige mål, brugte PU lim. Det tog lidt tid, da jeg ikke havde så mange tvinger til rådighed, men jeg syntes, det blev godt. Kunne ikke finde noget billede lige nu, men med lidt maling på, kunne man kun ane samlingen nogle steder.

• Synes
Freddan054 og 1 anden
  • Laddar…
Bauhaus har lange limtræplader (3 m tror jeg). Det brugte jeg rundt om mine garageportdøre og ser ud til at klare sig godt, hvis man maler dem med almindelig udendørsmaling.

• Synes
Grillen
  • Laddar…
Tager en tur til Beijer for at kigge i dag. Ellers må jeg prøve at finde længere skiver simpelthen.

Tak for alle svar :)

På de garage jeg har bygget, har den lokale blikkenslager fået lov at fixe plader, som jeg har beklædt fordybningerne omkring portene med.

• Synes
Mattias_Eson og 1 anden
  • Laddar…
Beijer havde heller ikke noget bredere end 195.

Bliver nok nødt til at have 2 sammensatte og plade over, hvis jeg ikke finder noget andet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.