5,437 læst ·
10 svar
5k læst
10 svar
221,5 mm dyb væg ved garageport, hvad bruger jeg til indfatning?
Forsøgt at finde 220mm brede yderpaneler til at kunne sætte foder rundt om min garageport, men finder kun 195mm som bredeste. Har I nogle tips til, hvad jeg kan bruge i stedet? MDF er vel næppe godt at sætte på ydersiden? Men vil have en fin og glat overflade at male på, så OSB går bort.
Det er altså den samlede væg, der er 221,5mm dyb. Rundt om selve portåbningen sætter jeg almindelige yderpaneler.
Det er altså den samlede væg, der er 221,5mm dyb. Rundt om selve portåbningen sætter jeg almindelige yderpaneler.
Løste samme problem hos en kunde med hyldeplader i limet fyrretræ, findes i mange forskellige størrelser, men det koster lidt mere end almindelige brædder.
Har også fordelen, at de ikke slår sig lige så let som et massivt bræt.
Har også fordelen, at de ikke slår sig lige så let som et massivt bræt.
Tak for tipset. Ca. 200kr/st var ikke så værst slemt. 600kr må man leve med, når man ikke tænker sig om først.Isakare sagde:
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
21x220 beklædningsbrædder findes hos en velassorteret byggemarked.
Har du Optimera eller Beijer i nærheden?
Har du Optimera eller Beijer i nærheden?
Jeg havde samme problem med en dobbeltgarage, kan ikke huske målet, men det var mere end hvad jeg havde til rådighed. Limede to brædder sammen (195+xx) for at få det rigtige mål, brugte PU lim. Det tog lidt tid, da jeg ikke havde så mange tvinger til rådighed, men jeg syntes, det blev godt. Kunne ikke finde noget billede lige nu, men med lidt maling på, kunne man kun ane samlingen nogle steder.
Klik her for at svare