Y
For at træet ikke skulle slå sig alt for meget, lod jeg det ligge ude med plast over sig. Dog er der lækket vand ind hist og her, så det er jo ikke knastørt.

Spørgsmålet er, om det er nogen fare at bruge, eller skal jeg lægge det i garagen og lade det tørre, eller skal det hele kasseres?

Tog en ind før, savede, skruede op og bemærkede, at det så sodet ud. Ved ikke, om det er snavs eller begyndelsen på skimmel.

Sandsynligvis vil den trække sig noget frygteligt, altså blive meget skæv, når den tørrer. Ellers er der ingen problemer, så længe du ikke bygger den ind, før den er tørret.

Skal det bruges indendørs, skal det være tørt. At tage det ind i garagen er fint, men stable det lige og pænt med strølækt og en slags vægt på, ellers vil det som sagt slå sig.

Y
løftede ind dem i garagen før, stillede dem på den smallere side i håb om at det kan undgå slag. turde ikke stable dem sammen da jeg låser fugten inde... nå, vi får se...

Yrrol sagde:
lyfte ind dem i garagen før, stillede dem på den smallere side i håb om at det kan undgå slag. turde ikke stable dem sammen da jeg låser ind fugten... nåja, vi får vel se..
Læg dem fladt med masonitstrimler som strø så tørrer de kontrolleret. Det er strøet der er tricket for at holde dem plane. Ellers var det korrekt tænkt at lægge dem til tørre udenfor. Strø også her.

Og spænd med typ Biltema bånd!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.