Hej!

Jeg er i gang med at sætte gipsplader op i loftet i et soveværelse. Rummet er 3100 x 4300, så for at undgå grimme samlinger og revner ville jeg gerne have plader, der er 3100 eller længere. Jeg har dog ledt i de fleste store byggemarkeder uden resultat.

Er der nogen, der har en idé om, hvor jeg kan finde gipsplader i den størrelse i Stockholmsområdet? Har set, at norgips producerer 3200, men det er måske en bestillingsvare...

Det bliver nok både dyrt og besværligt at håndtere. Allerede almindelige 900-plader er dyre.

Skarver du på glesen og bruger papirtejp, så bliver der ingen revner.

Hvis du skal køre m korte skiver så havde jeg kørt m samlingen nede så ser man det ikke lige så meget

Fredrik.engdahl sagde:
Hvis du skal køre med korte skiver, så ville jeg køre med samlingen nede så man ikke ser det lige så meget
Nede på taget? :)

mycke_nu sagde:
Det bliver nok både dyrt og besværligt at håndtere. Allerede almindelige 900-plader er dyre.

Forbinder du på glesen og bruger papirtape, så bliver der ingen revner.
Undskyld min uvidenhed, men forbinde på glesen?

Vanligtvis sætter man lodrette lægter (glespanel) med 30 eller 40 cm afstand og skruer pladerne fast i disse.

Der hvor to plader skal sammenskydes, sætter man også tværgående glespanel, så begge plader skrues i samme bræt langs hele samlingen. Samlingen bliver nu fikseret og bevægelserne minimale.

Nogle gange læser man for hurtigt

120 gips fås jo i længere længder. har arbejdet med 370cm længder som mest. passende tungt at håndtere på væg. har ikke lyst til at tænke på hvor besværligt det ville blive i loft.

Tak mycke_nu!

Så bliver det nok 13x1200x2400 plader og samlinger på den måde, som du beskrev.

Køb Norgips plan den er faset på alle fire sider. Den er lavet for at få flotte glatte lofter uden revner.

Matti_75 sagde:
Køb Norgips plan den er faset på alle fire sider. Den er lavet til at få flotte glatte lofter uden revner.
jo, den virker god, men desværre ikke så billig. 3 gange så dyr som en "almindelig" plade...

Lej en gipsløfter og vær to til at løfte pladerne op på løfteren. Gør man det, ser jeg ingen problemer med at tage fat på 1200X3200 plader. Har læsset 1200X2500 alene, men det slider på ryggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.