Hej på jer

Jeg har en overvejelse. Jeg har revet alt fyrretræspanel ned i vores trappe pga. at det sad så dårligt, og jeg vil sætte lidt gips og male hvidt. For at undgå for meget udstik ved rækværket vil jeg gerne bruge 6mm gips direkte på reglarne. Hvad siger I til det? Er det ok at gipse kun med 6mm, eller skal jeg tænke på noget specielt?

Tak så længe
 
6 mm gips er skrøbelig, er det en "almindelig" væg med 60 cm mellem reglerne bliver det for spinkelt.
 
6mm gips er for at sætte på eksisterende plader. Og efter min mening knapt nok dér. Jagter du mm, skal du nok indfælde krydsfiner mellem reglerne for at få massiv væg og så gipse med 6mm.
 
Forsøg at undgå 6mm plader. Brug dem kun, hvor det absolut ikke er muligt med almindelige 13mm, som fx hvis man ønsker en buet overflade.

Det er svært at skrue i det tynde gips uden at ødelægge paplaget, samtidig med at det er svært at forsænke skruehovederne korrekt. Nogle tømrere vil slet ikke have at gøre med 6mm renoveringsgips, netop fordi det er så vanskeligt at sætte op, så slutresultatet bliver korrekt. Og en tømrer, der sætter gips op med revet pap og skruehoveder, der ikke er forsænket, bliver ikke populær hos maleren...

...derefter overvejer jeg, om ikke 6mm gips direkte på regler bliver meget skrøbeligt? Hvis man snubler og sætter hånden mod væggen, vil man jo ikke falde igennem :)
 
Senest redigeret:
6mm direkte på reglar er bare at glemme.
 
hej

Tak for svaret.

jeg kører med 13mm gips :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.