Skitser på et nyt hus og faldt lidt for dette fra Intressanta Hus:
https://intressantahus.se/bashus/signature-1-178/
Sort moderne hus med stor glasfacade og høj tagryg, omgivet af grønne træer.

Jeg kan virkelig godt lide stuedelen med kiploft, men indser nu, at det er 12,6 m kiploft!
For mig lyder det næsten ubegribeligt, hvad er det for dimensioner på tingene?
 
Har du sax spær så havner belastningen på væggene, og så kan du bygge så langt som helst.
 
  • Synes
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
P
Men her er det limtræ med kun overrammer til spær…
 
A Argastesnickaren sagde:
Har du sax takstolar så hamnar belastningen på væggene og da kan du bygge hvor langt som helst.
Jo, men nu er det nok ikke saxtagstolper:
Man ser jo bjælken i deres rendering:
Rendering af moderne køkken med store vinduer, mørke træelementer, og ø med indbygget vask, der fremviser en jævn tagkonstruktion.


Ulempen med saxtagstolper er at man ikke får til den konstante tykkelsen på taget som de har fået til.
 
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Har ikke sagt at de har sax spær:)
Jeg skrev, at hvis man vil bygge langt uden at det løber væk i omkostninger, er det en mulighed.
Ville selv ikke have en kipbjælke i taget og få prisen lidt ned, da jeg byggede nyt og var alene om byggeriet, så for mig blev det løsningen.
 
  • Synes
13th Marine
  • Laddar…
A Argastesnickaren sagde:
Har ikke sagt, at de har sakstagsbjælker:)
Jeg skrev, at ønsker man at bygge langt uden at det bliver for dyrt, er det en mulighed.
Ville selv ikke have rygbjælke i taget og få prisen lidt ned, da jeg byggede nyt og var alene om byggeriet, så for mig blev det løsningen.
Så forstår jeg.

Her kan jeg godt lide den effekt, det giver, men om det er pengene værd for denne løsning, er en anden sag 😅
 
  • Synes
Argastesnickaren
  • Laddar…
Da jeg har et étplanshus med kiptag, kan jeg takket være saxespær komme til at inspicere hele taget indefra og kan se eventuelle lækager direkte.
 
Men er der virkelig ingen støtte på vejen? Ellers burde der vel næsten kræves en stålbjælke i nocken.
 
  • Synes
Jonatan79
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sagde:
Jo, men nu er det nok ikke saxtakstolar:
Man ser jo bjælken i deres rendering:
[billede]


Ulempen med saxtakstolar er, at man ikke får den konstante tykkelse på taget, som de har fået.
Man kan bygge som en hængebro: en pylon ved hver gavl og så wirer, der holder oppe ved nocken.
Men jeg synes, det på billedet er ret grimt.
 
P
Limtræet i ryg støtter sig på stolpen mellem vinduerne, derefter ligger der overrammer på eller mod limtræet, som lander på væggene ned til..
 
H hempularen sagde:
Men er der virkelig ingen støtte på vejen? Ellers burde det vel næsten kræve en stålbjælke i åsen.
Ikke ifølge plantegningen, tror det ville have ødelagt indtrykket en del.

Nu er det jo ikke en budgetproducent, så det er ikke umuligt, at de bruger, hvad der burde blive en ret dyr stålbjælke deroppe.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.