Ossian K Olsson Ossian K Olsson sagde:
Tar jeg ind en håndværker for dyre penge, så forventer jeg et bedre resultat og et højere niveau af finsnilde end dette. Eneste undskyldning ville være, hvis firmaet hed Bongk å bygg, for da ved man ud fra navnet, hvad man får.

Min bror havde en snedker inde for at lave finsnedkeriet (lister osv.) i et køkken. Det blev så utroligt godt, og finishen var perfekt.

Men så ser man arbejde som dette, hvor TS sandsynligvis vil irritere sig over det her i 20 år fremover (hvis det holder så længe).

Det er trist, at det er sådan et lotteri med håndværkere.
Ja, men det der hegn er vel alligevel ikke noget, som en finsnedker beskæftiger sig med. Troligvis ville han ikke få et eneste job, hvis han tilbudte den tid, det ville tage.
Er jo for pokker et sammenflikket hegn i trykimprægneret træ, der står ude i det fri.
Er vel kun de der mellemlæg, som jeg troede var tilskåret af et stykke trykimprægneret, der er noget bemærkelsesværdigt.
Men det havde været betydeligt bedre at bruge en 90mm stolpesko.

• Synes
Danne N
  • Laddar…
Ossian K Olsson
GoC GoC sagde:
Ja men det der stakit er vel alligevel ikke noget, en finsnedker arbejder med. Sandsynligvis ville han ikke få en eneste opgave, hvis han tilbudte den tid, det ville tage.
Det er jo for pokker et sammenbikset stakit i trykimprægneret træ, der står ude i vejr og vind.
Det er vel kun de der mellemlæg, som jeg troede var tilskåret af et stykke trykimprægneret, der er noget bemærkelsesværdigt.
Men det ville have været betydeligt bedre at bruge 90mm stolpefod.
Er det dig, der er snedkeren måske?

Er det dig, der er tømreren måske?
Jeg er faktisk lidt enig. Vil man have et rigtig fint bygget hegn med forsænkede/skjulte skruefastgørelser osv., så må man regne med helt andre priser, da arbejdstiden sikkert bliver den dobbelte.

Nu siger jeg ikke, at man skal acceptere dårligt udført arbejde, men der skal være måde på kravene i forhold til prisen (som vi ikke ved, hvad var).

For store bjælkesko er dårligt og sjusket monteret. Men i øvrigt ville jeg sige, at det er standard for de hegn, jeg har set blive bygget i områderne omkring mig.

(jeg gør alt selv og er grundig/superlangsom)

• Synes
Danne N
  • Laddar…
Er det dig, der er tømreren måske?
Nej, jeg er ingenjör :rofl:
Men visse ser ud til at have enorme krav til nøjagtighed på detaljer, der på ingen måde påvirker funktionen eller for den sags skyld næppe ses, før man zoomer ind i nærbillede. Det vil blive gråt med brædder, der slår sig, uanset hvor nøje det er udført.

• Synes
Danne N
  • Laddar…

Bedste svar

C Cerb sagde:
Jeg er faktisk enig lidt. Vil man have et rigtig flot bygget hegn med forsænkede/skjulte skruefastgørelser osv., så må man regne med helt andre priser, da arbejdstiden sikkert bliver det dobbelte.

Nu siger jeg ikke, at man skal acceptere dårligt udførte arbejder, men der skal være mådehold med kravene under hensyntagen til prisen (som vi ikke ved, hvad var).

For store bælgesko er dårligt og sjusket monteret. Men ellers ville jeg sige, at det er standard for de hegn, jeg har set bygget i områderne omkring mig.

(jeg gør alt selv og er omhyggelig/superlangsom)
Tror du, at kunden fik det billigere, fordi tømreren ikke havde forberedt sig og skaffet det rigtige materiale? Se på øverste bræt på billede 2. Jeg tror ikke, at tømreren bekymrer sig om at efterlade et flot og holdbart resultat.

• Synes
Danne N og 1 anden
  • Laddar…
J J Vos sagde:
Tror du, at kunden fik det billigere, fordi tømreren ikke havde forberedt sig og skaffet de rigtige materialer? Se på den øverste bræt på billede 2. Jeg tror, at tømreren er ligeglad med at levere et pænt og holdbart resultat.
Hvad er det, der er det forkerte materiale? Mønstret er jo 1 bred, 2 smalle, 1 bred, 2 smalle osv. sikkert præcis som bestilt.

C Cerb sagde:
Hvad er det, der er forkert materiale? Mønstret er jo 1 bred, 2 smalle, 1 bred, 2 smalle osv. sikkert præcis som bestilt.
Ser du ikke skaderne øverst?
Bemærkede du ikke, at stolpeskoen er til en større stolpe?

J J Vos sagde:
Ser du inte skadorna upptill?
At komme til at tage med sig en bræt med tørrevner er vel næppe det samme som at have med sig forkert materiale.

sikker lidt dårligt ikke at skære den del væk først, hvis det var muligt, men vi skal jo ikke tage i fra tæerne, når vi overdriver, hvor slemt det er.

• Synes
  • Wow
J Vos og 1 anden
  • Laddar…
Problemet er, at firmaet jeg har hyret, har købt alt ind, og så forventer jeg, at balksko og stolpe er samme mål. Her har jeg bemærket flere fejl med tiden, fx at jeg kan skrabe betonen væk med neglene. Det ser også ud som om, at der er lagt træstykker under balkskoene for at støtte op. Jeg har ikke tænkt mig at betale eller give dem en chance til! Jeg er kommet frem til, at det er virkelig sjusket gjort. Her kommer flere billeder.

• Træbeklædning på terrasse, hvor en rød cirkel markerer en skæv, fejljusteret planke. Inkorrekt monteret med en synlig betonsøjle nedenunder.
  • Træhegn med røde cirkler markerer montagefejl.
  • Træstolpe understøttet af træstykker i metalbeslag på betonfundament, med rød markering af dårlig konstruktion.
  • Træstolpe i metalbøjle på beton, med en træklods som støtte under bøjlen. Beton ser skrøbelig ud, kan skrabes med negle.
  • Rød cirkel markerer en træsko med træklods under, monteret på skrøbelig beton.
  • Hus udendørs byggeprojekt med træstolper langs græsplænen, synlige redskaber og materialer. Rød zigzag-streg markerer tydelig fejl.
  • Billede af en stolpe fastgjort på en betonsøjle med trækile under stolpeskoen, omringet af en rød cirkel, muligvis peger på byggefejl.
  • Træbjælke placeret i en metalsko over groft cementunderlag med små træstykker som støtte.
  • En revnet træbjælke understøttet af en metalbalksko, monteret på beton, med synlige træstykker under.
  • Haha
  • Synes
_KirderF_ og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.