5,109 læst ·
16 svar
5k læst
16 svar
Støbe flagstang - forbrug beton
Side 1 af 2
Renoveringsnovice
· 75 indlæg
Jeg skal støbe fundament til en 12m flagstang. Så hullet er 40cm bredt og 120cm dybt.
Men hvor meget beton skal der bruges? Ifølge en eller anden beregner på nettet er det en cylinder på cirka 600 liter, og en pose ekspanderbeton hos byggmax giver 13 liter. Skal jeg virkelig bruge 600 liter beton?!
Men hvor meget beton skal der bruges? Ifølge en eller anden beregner på nettet er det en cylinder på cirka 600 liter, og en pose ekspanderbeton hos byggmax giver 13 liter. Skal jeg virkelig bruge 600 liter beton?!
Renoveringsnovice
· 75 indlæg
Hvorfor skal du anvende expanderbeton. Er almindelig grovbeton ikke bedre?
Hvordan ville vanlig grovbeton være bedre mener du @Daniel 109? Jeg tænker at grovbeton er billigere men næppe bedre.D Daniel 109 sagde:
'Procentning' ved støbning er jo en traditionel metode, og har man rene sten at lægge i eller for den sags skyld beton affald burde det gå godt i et sådant fundament.G gusvo085 sagde:
Netop et fundament til en flagstang er måske ikke raketforskning, men rent generelt bør man øge mængden af cement, hvis man blander andre ting i sækkene med grovbeton.G gusvo085 sagde:
Større sten øger ikke behovet for cement mærkbart.
Renoveringsnovice
· 75 indlæg
Og selvom pladen er ret lille, behøver jeg at vande den nu et par dage fremad?