D09
Hejsa

Drengen har brug for et større værelse og overvejer at lukke rygåstaket for at udnytte "ubrugt" plads samt færdige flader som vægge+loft.

hvis man er nysgerrig på at lave et gulv med spændvidde på 5,4m (inkl. område hvor bjælken hviler)

Fungerer det at bruge standardmål 45x220 5,4?

Kan man lægge cc60 eller bør man skrue to 45x220 sammen til at blive én 90x220?

eller lægge f.eks. 45x220 cc 30 eller lignende?

Tanken er at lægge gulvspån ovenpå og derefter gulv.

vil gulvet svikte, eller bliver det håndterbart?

Tjekkede hurtigt på træguidens dimensioneringsværktøj, maks Spændvidde på 45x220 er 5,15 når det er cc30 og skrue-limet spån på.

Så med lidt forstærkning burde det jo absolut fungere, synes jeg. Men hvad der er passende forstærkning har jeg ikke et godt svar på.

Jeg ville nok selv bare have skrue-limet 2 sammen og haft en dobbelt hver anden.

• Synes
D09
  • Laddar…
Vi har lavet bjælkelaget af 45x220 på cc30 samt kortlingar og skrue-limet sporede spånplader, det er stumt og spændvidden er omtrent 5,10.

• Synes
D09
  • Laddar…

Bedste svar

D09
Tak for svaret :)

Når jeg kigger lidt nærmere, tror jeg at spændvidden bliver 506 cm

væggene er 220 reglar og hvis man trækker 220 x2 fra 5,5m.

Det lyder ikke umuligt så :)

Fandt et gammelt billede fra stammerækningen og tanken er at placere reglarne i bef fag som løber rundt om tilbygningen.

Øvrige dele af loftet har hvilende bjælkelag der

• Loft under konstruktion med trærammer og isolering af plast; værktøj og materialer ses på gulvet.
D09 D09 sagde:
Tak for svar :)

Når jeg kigger lidt nærmere, så tror jeg spændvidden bliver 506 cm

væggene er 220 reglar og regner man bort 220 x2 fra 5,5m.

Det lyder ikke umuligt da :)

Fandt et gammelt billede fra stomresningen og tanken er at placere reglarne i eksisterende fag, som løber rundt om tilbygningen.

Øvrige dele af loftet har hvilende bjælkelag der

• Renovering af træhus, gulv under arbejdsprocessen. Åbent trægulv med isoleringsmateriale og værktøj spredt omkring. Trævægge og loft med synlige bjælker.
  • Synes
D09
  • Laddar…
Der er vores

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Jeg tror jeg også vil lægge dobbelt lag spånplader for at komme i samme højde som de øvrige gulve.

Der er først et lag gulvspån (20-22mm hvis jeg ikke husker forkert) og derefter et lag til med udskæring til gulvvarmeslangen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.