Hej hopp.

Skal snart begynde at fixe i tilbygningen.

Længst nede på reglerne fastgør jeg en bræt, og der er spørgsmålet, hvad jeg skal lægge?
Asfaboard, trossbottenskiva eller fibercementskiva?
Taper jeg så mellem pladen og reglen, så det bliver helt tæt med tanke på mus?
Derefter fortsætter man med isolering og gulvspån.
Tak på forhånd :D
 
Er det anbefalet at have aldersbestandig plast på jorden og bare smide lidt grus på, eller skal man ignorere plasten?
 
Senest redigeret:

Bedste svar

Rickard.
Fibercement må da være det teoretisk bedste valg, men også det mest besværlige og dyreste. Jeg ville vælge efter forudsætningerne, hvilken "niveau" der føles rimelig. Asfaboard ville jeg droppe, fordi pladerne er så svage og har brug for meget støtte.

Blindbunden skal ikke kun være muse-tæt, den skal også være lufttæt, men der findes nok ikke nogen eksakt skole for, hvordan man laver en, der er alternativer.

Træguiden har gode billeder at kigge på for inspiration. (her er 3 forskellige løsninger)
Diagram over gulvisolering og blindbotten med komponenter som bjælker, strøbrædder og lægter markeret, viser tre forskellige løsninger.
 
Rickard. Rickard.ag sagde:
Fibercement må vel være det teoretisk bedste alternativ, men også det mest besværlige og dyreste. Jeg ville vælge efter forudsætningerne, hvilken "niveau" der føles rimelig. Asfaboard ville jeg springe over, fordi pladerne er så skrøbelige og kræver meget støtte.

Blindbund skal ikke kun være musefri, den skal også være lufttæt, men der findes nok ikke en præcis metode til, hvordan man gør det, der findes alternativer.

Træguiden har gode billeder at kigge på for inspiration. (her er 3 forskellige løsninger)
[billede]
Tak for svar. Tror jeg går med oliehærdet trossbundsplade. Fibercementen kostede kun 15kr mere pr. plade, men føles som mere besvær.
Tror jeg bruger byggesilicone, inden jeg lægger pladerne i, og så skrue dem fast og tape samlingerne.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.