Hej!
Ville være meget taknemmelig, hvis jeg kunne få hjælp med skruer, plugs og afstandsstykker til montering af stringbogreoler, gulvgavle i en betonvæg.
I manualen står der, at det skal være en 6x50mm nylonplug.
Skal jeg købe skruer, der er 6mm i diameter og mindst 60mm lange?
Hvordan i alverden finder man afstandsstykker, og hvordan ved man, hvilken størrelse de skal have?
Kan man bruge 10x50mm nylonplug i stedet, og skal skruen være 10x60mm?
(6x50mm er svære at finde, og dem, der findes på markedet, er dyre).
Strings kundeservice kunne ikke hjælpe mig.
Man takker for den service, når man har lagt over 10.000!
I betong bruger jeg 6 mm skruer i 8 mm plastplugs til væghængte String-hylder.
Tak Fahlis!
Mener du 8x40mm plug?
Tror jeg har brug for mindst 50mm, da bogreolen med gulvgavler er meget tungere, men jeg skal huske plugsstørrelsen til min pockethylde. Hvilken diameter er der på skruerne til de plugs?
Ved du, hvad målene er på distancerne til den hylde?
Sidst jeg monterede Strinhylder, var alle beslagene inkluderet, skruer, plugs og afstandsstykker lå i pakken.
Afstandsstykkerne skal bruges enten oppe eller nede, når man ikke bygger videre med en hylde til. Så mål hvor meget beslaget på gavlen er udklappet fra væggen, eller hvor tyk tråden som selve gavlen er fremstillet af, er.
Sidste gang jeg monterede Stringhylder, var alle beslag, skruer, plugs og afstandsstykker inkluderet i pakken.
Afstandsstykkerne skal bruges enten oppe eller nede, når man ikke bygger videre med en hylde til. Så mål, hvor meget beslaget på gavlen er bukket ud fra væggen eller hvor tyk tråden, som selve gavlen er lavet af, er.
Nu så jeg, at du havde skrevet, at afstandsstykkerne ikke skal bruges!
Nu så jeg, at du havde skrevet, at distancerne ikke skal bruges!
String-gavlene, de er vel lavet af tyk ståltråd, og i enderne er der en løkke, som man skal trække en skrue igennem.
Jeg har nogle "string-lignende" hylder, og dem har jeg sat med montageskruer. (Eksempel; https://www.biltema.se/bygg/fastelement/montageskruvar/montageskruv-2000018859) De har et stort og fladt hoved, der dækker den der løkke. De findes desuden i forskellige farver, mindst sort, hvid og grå. Har du held, finder du desuden med Torx-spor i stedet for Phillips krydsspor (som på Biltemas). De er lettere at trække i.
Distancerne er vel nødvendige, hvis du skal "stable" hylderne. Distancen skal holde den ydre gavl ud og skal vel være lige så tyk som ståltråden, gavlen er lavet af. Finder du ingen distancer kan du tage nogle metal-skiver i antal, så det svarer til tykkelsen.