Hej,

Købte for noget tid siden et ordentligt ruckel fra 1947, der har brug for masser af kærlighed, og efter at have repareret en lækage i taget er det nu tid til at tage fat på skaden, der er opstået indvendigt. Ovenover er der et uisoleret loftsrum, og mod det er det isoleret med kutterspån.

Vandskade på indvendigt træloft og væg, viser tørret skade fra tidligere lækage. Træpaneler med synlige misfarvninger og skadet tapet.

Tanken er at sætte renoveringsgips og derefter et gipsloft i stedet for det papspændte, som jeg har taget ned. Spørgsmålet er dog, hvordan jeg bedst bør gribe sagen an med den skade, der nu er tørret ud, men kan ses på billedet?

Taknemmelig for alle råd!

Senest redigeret:

Bedste svar

Jeg ville have udskiftet det beskadigede virke. Det tager ikke så lang tid sammenlignet med resten af projektet, og så kan du med god samvittighed smide gipsen på bagefter :)

• Synes
Ormriauga
  • Laddar…
Ser jo knap nok ud som en skade..........børst det hvide væk, så er det vel ikke mere end det? Kan jo ikke have lækket ind noget specielt længe der?

• Synes
SvanteC
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Ser jo knap ud som en skade..........børst det hvide væk så er det vel ikke mere end det? Kan jo ikke have lækket ind noget specielt længe der?
Det er uklart, hvor længe det har været sådan. Købte et "ødegård". Ejeren havde siddet på hjem i godt et halvt år og var/er forvirret, så det gik ikke at få nogen info ud.

Har været oppe på taget og ordnet lækken i efteråret, så den er garanteret udtørret nu. Det var heldigt, at det var verdens varmeste sommer i forbindelse med købet. Der er dog lidt skader på råsponten, så en udskiftning af taget er et kommende projekt.

Tog multiværktøjet og kappede eksisterende dele. Slog nye på efter at have vasket med boracol.

• Ødelagt loft med afdækket træværk viser fjernelse og udskiftning af dele efter rengøring med Boracol.
  • Loft med nyligt udskiftede træbrædder og mulig fugtbearbejdning.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.