Har i dag et indvendigt loft klædt med loftplader. Vil nu have et glat loft og forstår, at gips er løsningen. Kan jeg montere gips direkte på de eksisterende loftplader, eller skal disse først tages ned?

• Innertak med takskiver og en røgalarm monteret. En del af et skab og farvede flag kan også ses nederst.
Hvorfor kan du ikke bare spartle fasen på det eksisterende? Bliver jo et fandens arbejde at sætte nyt loft og spartle fasen på det.

• Synes
RoBo og 1 anden
  • Laddar…
Ja ser jo også ud som det er spåret gips. Helt klart som ovenstående spartle igen fasningerne.

Er nok masonit i det loft.

Præcis, masonit. Kan det spartles da?

Claes Sörmland
Masonit bevæger sig som sytten i løbet af året, når fugtigheden ændres. Intet at spartle på.

Træk på væv!
Og mal så

I vænner jer. Læg energi på noget andet vigtigere :)

Sikker på masonit ?? Jeg har aldrig stødt på den udførelse i masonit.

• Synes
RoBo
  • Laddar…

Bedste svar

Jeg vil gætte på, at det er sådan et (eller lignende) loft du har. Var også inde på at spartle det glat, da vi købte vores hus, men opgav tanken, da det nok er umuligt at få det godt, eftersom pladerne ikke altid ligger helt i niveau med hinanden.
SB innertak brochure med information om material, struktur og brandprøvning. Diagrammer viser takplader og opsætningsdetaljer.
Monteringsvejledning for SB pladetag med illustrationer af spikning, pladeafstand og kapning. Vejledninger og sikkerhedsinstruktioner på svensk. Monteringsvejledning for SB pladetag med illustrationer af spikning, pladeafstand og kapning. Vejledninger og sikkerhedsinstruktioner på svensk.

• Synes
Clemens og 1 anden
  • Laddar…
M Myckling sagde:
Jeg ville gætte på, at det er et sådant (eller lignende) tag, du har. Var også inde på at spartle det glat, da vi købte vores hus, men opgav tanken, da det nok er umuligt at få det godt, eftersom pladerne ikke altid ligger helt i niveau med hinanden. [billede] [billede] [billede]
Tak så meget! Sådanne er det jeg har. Disse beskrivelser letter, da jeg nu har besluttet mig for at rive dem ned og sætte lægter og gips.

Men hvorfor min ven? Forstår du hvilket arbejde du giver dig i kast med for knap ingen grund overhovedet? Havde dit tag været forfærdeligt med huller og lignende, forstår jeg. Men bare fordi du vil have et glat tag, føles det som et rigtig skidt arbejde.
Du gør som du vil naturligvis, men tænk efter to gange inden du begynder. Det er ikke gjort i en håndevending at rive og sætte nyt tag op. Meget mere arbejde end man tror. Men held og lykke, og glem ikke at poste resultatet! :-)

G Ganescha sagde:
Men hvorfor min ven? Forstår du hvilket arbejde du går ind til for næsten ingen grund overhovedet? Havde dit tag været bedrøveligt med huller og lignende, forstår jeg. Men bare fordi du vil have et glat tag, føles det som et rigtig skidt arbejde. Du gør selvfølgelig som du vil, men tænk dig om to gange, før du begynder. Det er ikke gjort med et snuptag at rive og sætte nyt tag op. Meget mere arbejde end man tror. Men held og lykke og glem ikke at poste resultatet! :)
Hehe. Forstår hvad du mener. Har tænkt mig om både 2, 3 og 4 gange. Lover. Der vil blive postet et billede af resultatet.

Hvis det nuværende loft er glat og lige, behøver man ikke tage det ned, men man kan skrue gips direkte på.

useless useless sagde:
Hvis det nuværende loft er glat og lige, behøver man ikke tage det ned, men man kan skrue gips direkte på.
Jo, det var min første tanke også. Men sagen er den, at hanebjælkerne sidder på cc 1200. Gyproc, som jeg har valgt i gipsvej i dette tilfælde, anbefaler en cc-mål på max 400 mm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.