Hej
Jeg undrer mig over, om man kan eller bør placere et vindue direkte på en betonplade, dvs. uden strø. Vinduet skal sidde i et Attefallshus til helårsbeboelse. Taknemmelig for hurtige svar.

Nej, du skal have syltætningsmiddel under.

Bedste svar

Uden syll under er der ingen problemer, men som @huggan skriver bør du have en form for sylltætning under. Helst rigtig sylltætning af epdm-gummi. Ellers går det fint at lægge en strimmel underlagspap under.

Tak for de hurtige svar. Jo, jeg havde i så fald tænkt at lægge måske dobbelt. Jeg har brugt T-syll 7mm til syllene. Tusind tak for svarene. Dette var mit første spørgsmål her. Skal man lukke tråden efter et stykke tid, når man er tilfreds?

NoOne2k, er gummitætningen overlegen? Würth lover at T-syll holder i 50 år. Mener du, at den isolerer bedre eller at den holder bedre. Udvikl gerne dit svar, hvis du har mulighed for det.

H Helge007 sagde:
NoOne2k, er gummitætningen overlegen? Würth lover, at T-syll holder i 50 år. Mener du, at det isolerer bedre, eller at det holder bedre. Uddyb gerne dit svar, hvis du har mulighed for det.
T-cell er sikkert et godt produkt, hvilken der er bedst lader jeg eksperterne afgøre.

Jeg har sat https://www.isover.se/products/isover-varior-syllisolering under mine vægge.

De to ruller på den gør, at man får et højere tryk på et mindre område, noget som i teorien gør, at den tætslutter bedre mod ujævnheder end T-cell, hvor lasten fordeles på hele overfladen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.