130 326 läst ·
1 155 svar
130k läst
1,2k svar
YEEEEEEESSSS!
Och där kom de andra laget till kvartsfinal också.
Inte uppdaterat med resultatet från åttondelarna dock..
För den som är intresserad kan man se Sveriges matcher på svtplay, Hölting Nilsson/Andersson spelar sin kvartsfinal 04:00 imorgon (mot Schalk/Shaw) och Åhman/Hellvig kl 09:30 imorgon (mot Evandro/Arthur Lanci).
Jepp, vill det sig väl så blir det så.!kashieda skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För den som är intresserad kan man se Sveriges matcher på svtplay, Hölting Nilsson/Andersson spelar sin kvartsfinal 04:00 imorgon (mot Schalk/Shaw) och Åhman/Hellvig kl 09:30 imorgon (mot Evandro/Arthur Lanci).
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Yess!!tveksamt skrev:
Och där kom de andra laget till kvartsfinal också.
Jepp, vill det sig väl så blir det så.!
[bild]
Båda svenska lagen är i semifinal, som sagt på var sin sida av trädet så som allra sämst en svensk medalj!
För den som är intresserad kan jag då meddela att Hölting Nilsson/Andersson möter Rotar/Gauthier-Rat (Frankrike) i sin semifinal, samma lag som de förlorade i tredje set mot i gruppspelet. Den matchen spelas 05.30 imorgon bitti.
Åhman/Hellvig möter Ehlers/Wickler (Tyskland) i sin semifinal, samma lag de körde över i OS-finalen förra sommaren. Den matchen spelas 09.30 imorgon.
Ovisst att tippa, men jag säger att det finns goda chanser till en helsvensk final.
Åhman/Hellvig möter Ehlers/Wickler (Tyskland) i sin semifinal, samma lag de körde över i OS-finalen förra sommaren. Den matchen spelas 09.30 imorgon.
Ovisst att tippa, men jag säger att det finns goda chanser till en helsvensk final.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Sett till spelet under finalen så absolut!ullberg skrev:
Personligen tycker jag det var rätt ur andra synvinklar också. Unnar verkligen Jacob och Elmer att vinna förvisso, men David och Jonathan har legat på toppen så länge. De har spelet, taktiken och kylan att inte gå bort sig när det drar ihop sig.
Jacob och Elmer höll inte ihop det riktigt lika bra i andra set, men vilken bedrift de gjort. Yngsta laget någonsin i en VM-final, inte tappat ett set sedan en tight förlust i gruppspelet, ställer till det rejält för motståndet i finalen och utgör ett riktigt hot.
Hatten av till båda lagen!