Hejsan! Är det någon som vet om detta företag har kursat? Jag beställde en pryl för en månad sedan men har inte hört av dem. Jag har prövat med telefon, mail och deras egen meddelande funktion, men det är tyst som i graven. Man undrar ju lite... :confused:

Krilleman
Nej det tror jag inte, var hos en kund som fått lite material levererat därifrån förra veckan.

vvs-boden.se drivs av Råda Rör HB med befattningshavare (far & son?) Martin & Gösta Åström.
Handelsbolaget registrerades -94
Och det ser ut som dom samarbetar med Klarna, så helt dåligt kan det väl inte gå för dom då?

Fysisk adress skriver dom inte ut på sidan utan bara postbox.

Råda Rör HB
Box 96
43522 Mölnlycke

Men telefonnumret går till:

Högadalsvägen 26
435 37 MÖLNLYCKE

Personligen brukar jag själv handla på faktura-alternativet oavsett var du handlar. Då är det lättare att returnera vid ev fel, och man betalar först när man vet att man fått rätt saker levererade.
Tips!

Redigerat:
Nä dom har inte gått i konkurs vad jag vet! Beställde en pumpautomat därifrån för tre veckor sen, tog två veckor innan den kom och inte svarade dom på mejl. Däremot ringde dom upp efter en vecka när jag skrivit i mejlen att det var otroligt dålig stil att inte svara då ni är en firma som säljer via internet. Dom hade haft mycket att göra sa dom. Vetefan om jag beställer där igen, man vill gärna ha svar om man frågar nåt och två veckor är inte ok när varan skulle finnas hemma!

Tack för era svar. Jag har aldrig haft och göra med ett företag som detta. Normalt sett får man svar på något sätt men inte från vvs-boden. Jag har mailat två gånger, använt deras egen (kontakta oss)meddelandefunktion två gånger...eller var det tre? Ringt åtta gånger men endast hört på deras telefonsvarare (under deras telefontid). Förresten, jag talade nog in ett meddelande en gång. Nu beställde jag bara en luftningsventil för total 400:- men jag behöver ju den. Betalfunktionen fungerade fint (med kort) så där är det inga problem. Mitt problem är att jag vill ju ha ventilen eftersom den gamla är kaputt men efter att ha beställt den den 5 mars börjar jag bli trött. I mina försök att få kontakt har jag uttryckt mig ytterst korrekt så kanske måste man leva jävel för att något ska hända. Eller tycker ni jag begär för mycket?? Är det slut på hyllan går det att meddela..

Krilleman
Med tanke på deras omsättning kontra artiklar i online-butiken tror jag deras lager är minimalt och dom bara har ut-leverans direkt från grossistens lager. För att kapa lager-kostnader helt enkelt.

Men det är dom inte ensamma om.

peternicklas
Jo de har inget eller mycket lite i lager. Beställde golvspån för golvvärme och lite annat men det kom 2 dagar senare med Dahl.

krilleman_215 skrev:
Och det ser ut som dom samarbetar med Klarna, så helt dåligt kan det väl inte gå för dom då?
Det kan vilken skojare som helst göra. Kräva typ bara en underskrift på ett avtal för att samarbeta med sådana tjänster. Har varit med om rena blufföretag som anslutit sig till klarna utan att sedan leverera en enda vara.

Fortfarande omöjligt att få svar eller komma i kontakt med dom....
Troligtvis är de bortrövade av marsianer :-)

Har själv försökt få kontakt med dem under 3 veckors tid under sommaren utan att lyckats. De har kanske haft en lång skön semester ;). Det verkar inte seriöst så jag lägger ner, synd eftersom de verkar spegla leverantörernas hela sortiment till skillnad från ex rinkaby.

Är det nån som har tips på någon liknande sajt (fast som är kontaktbara förstås!) ?

Krilleman
Sigro har jag personligen aldrig handlat av men jag har hört att dom sköter sig riktigt fint och tar in material som saknas i sitt sortiment om du bara har RSK-nummret (alltså på det som inte redan finns i web-butiken)!

Dock upplever jag deras sida som "seg" och brukar därför inte länka till dom i första-läget.

Sigro har jag handlat av för 3år sen, det funkade kanon.

Senast köpte jag en ventilationsanläggning från Soliduct. Den levererades på lastbil efter 2dagar med faktura, mycket nöjd.

försök handla där man ser lagerstatus...annars finns risk att du betalar och sen får veta att det är 2 veckorsleveranstid..blev just informerad av sigro..:(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.