4 326 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Vitaste köksluckorna
Sida 1 av 2
Är det någon som vet vilken av Ikeas köksluckor som är vitast? Har upptäckt att många vita luckor ser gula/beiga/gråa ut mot vita vitvaror. Tydligen ska Ikeas Applåd ha färgkod 0500-n vilket ska vara riktigt vit. Har inte direkt möjlighet att bara svänga förbi Ikea och kolla så jag vore väldigt tacksam för svar.
Tack för snabbt svar!
Vill egentligen ha lite mattare luckor så Applåd hade varit det bästa! När köpte du dina luckor AnneFi? Är de några år gamla har de en annan färgkod.
Är inte säker på exakt vilket år de bytte, för några år sedan sa tjejen på kundtjänst. Ska undersöka det närmare imorgon. Någon som nyligen satt in Ikea Applåd vit?
Augusti 2008 enligt inlägg #9 i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/koek/86979-ikea-luckor-som-utgar-eller-aendras.htmlSilvertejparn skrev:
Fråga mig inte varför jag kom ihåg tråden ovan, vi har inte ens Ikea-luckor i köket
Tusen tack, slapp jag lägga energi på det
!
Håller med, nu har jag valt Siemens och de är verkligen vita! Ikeas applåd vit eller abstrakt vit, vad tror ni blir bäst mot vita vitvaror?
De nyare luckorna har en glans på 40 jämfört med 55 tidigare. Vill ju inte att det ska se helt matt ut, men är samtidigt orolig för att abstrakt ska se lite "plastigt" ut. Grym beslutsångest, och till på köpet måste jag bestämma mig den här veckan, suck!
Applåd vit är lackad, Abstrakt vit är en högglansig folie, vitvaror är oftast lackad metall eller vitt glas. Att match olika material på detta sättet och få samma vita färg är nästan omöjligt.
Satsa på den vita lucka du giller bäst och köp de vitvaror du vill ha så blir det säkert tillräckligt bra, dock aldrig perfekt.
Satsa på den vita lucka du giller bäst och köp de vitvaror du vill ha så blir det säkert tillräckligt bra, dock aldrig perfekt.