Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Corona eller inte så har hemmagym blivit oväntat populärt. Låt oss därför inspireras av varandra!
Själv har jag gymmat hemma sen i mars och stormtrivs. Ett stort behov finns av att ständigt utvidga arsenalen men i nuläget så har jag allt jag behöver för den träning jag vill utföra. Sen är det en del jag vill ha och kommer att skaffa allt eftersom.
Först ut en före-bild
Och efter Lite betongfärg och balkongmatta.
Sedan lite kringutrustning
Mattorna på 30mm blev ett lyft. Nu kan man släppa skivstången utan att behöva bry sig.
På inköpslistan står en rak bänk som tål lite tuffare tag. Den funkar bra med en regel under som stöd. Men en plan rejäl bänk är ändå överlägset.
Elton brukar också hänga i gymmet
Har en drag-lösning som fungerar riktigt bra. Kompletterade med lite olika grepp och ett viktmagasin från ett gammalt multigym. Så nu finns det vikter upp till 110 i 5kg steg. Alla vikter syns inte på bilden. Riktigt nöjd med lösningen.
Tillägg:
På min att-köpa-närmsta-månaden-lista står följande:
Rak bänk
Spinningcykel (sambon vill ha en.. jag sysslar inte med kardio.. )
Kettlebell 28kg
Större spegel
Viktbälte
Betongfärg
Själv har jag gymmat hemma sen i mars och stormtrivs. Ett stort behov finns av att ständigt utvidga arsenalen men i nuläget så har jag allt jag behöver för den träning jag vill utföra. Sen är det en del jag vill ha och kommer att skaffa allt eftersom.
Först ut en före-bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och efter Lite betongfärg och balkongmatta.
Logga in
Skapa konto
Sedan lite kringutrustning
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mattorna på 30mm blev ett lyft. Nu kan man släppa skivstången utan att behöva bry sig.
Logga in
Skapa konto
På inköpslistan står en rak bänk som tål lite tuffare tag. Den funkar bra med en regel under som stöd. Men en plan rejäl bänk är ändå överlägset.
Logga in
Skapa konto
Elton brukar också hänga i gymmet
Logga in
Skapa konto
Har en drag-lösning som fungerar riktigt bra. Kompletterade med lite olika grepp och ett viktmagasin från ett gammalt multigym. Så nu finns det vikter upp till 110 i 5kg steg. Alla vikter syns inte på bilden. Riktigt nöjd med lösningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tillägg:
På min att-köpa-närmsta-månaden-lista står följande:
Rak bänk
Spinningcykel (sambon vill ha en.. jag sysslar inte med kardio.. )
Kettlebell 28kg
Större spegel
Viktbälte
Betongfärg
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Större spegel än vad? Ser ingen spegel just nu.
Min erfarenhet av spegel: Jag köpte sådana där typ 20x20 cm speglar på Ikea. Och satte upp över en hel vägg.. det rekommenderas inte. Var otroligt svårt att få dem jämna så att det inte blir spegelvinklar åt alla möjliga håll... Om jag skulle köpa ny idag så skulle jag köpa ett par stora så man ser hela sig själv i en enda spegelyta.
Annars så var jag avis på ditt gym
Min erfarenhet av spegel: Jag köpte sådana där typ 20x20 cm speglar på Ikea. Och satte upp över en hel vägg.. det rekommenderas inte. Var otroligt svårt att få dem jämna så att det inte blir spegelvinklar åt alla möjliga håll... Om jag skulle köpa ny idag så skulle jag köpa ett par stora så man ser hela sig själv i en enda spegelyta.
Annars så var jag avis på ditt gym
Roligt att se hur fint du har det! Jag har haft mitt gym i garaget ca 10 år. Det blir lätt lite stökigt
Hur har du löst det med draget i taket? Blev lite nyfiken.
Ett tips till alla som ska ha gummimatta, köp häststall matta för billig peng!
Hur har du löst det med draget i taket? Blev lite nyfiken.
Ett tips till alla som ska ha gummimatta, köp häststall matta för billig peng!
Håller på att göra om mitt gym. Provade också med små speglar från Ikea, helt värdelöst. Har beställt en spegel 1600x1600 mm från lokala glasmästaren som jag väntar på.
Mitt är under ombyggnad, jag har samma rack som TS men är inte nöjd med det så det kommer bli ett väggmonterat istället. De billiga IKEA-speglarna ska bytas mot något som inte ser ut att vara från lustiga huset, och belysningen behöver förbättras. Zwift-skärmen ska flyttas dit cykeln står och eventuellt gör jag något åt högtalarkablarna också
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag satte också upp de där små ikeaspeglarna vilka är billiga men bedrövligt dåliga
Denna lösning på latsdrag köpte jag. Den kan man fästa med upp till åtta skruvar i taket. Jag är dock inget fan av vikthållaren om man inte har en massa m
5 kg vikter över. Det ska gå snabbt att byta vikter och man ska inte behöva lyfta dit 20 kg plattor. Därför slaktade jag viktmagasinet på ett gammalt hemmagym. Fick det gratis Sen ska jag komplettera med några kullager i plasthjulen för att göra det ännu bättre. Men hittills är det inget som stör mig. Gillar verkligen lösningen skarpt. Prismässig tycker jag detta är överlägset ett hemmabygge iom fler fästpunkter. Block fungerar säkert men detta har något grövre dimensioner.
viktmagasinet är verkligen en framgångsfaktor. En karbinhake och vikter med 5 kilos-intervall.
Denna lösning på latsdrag köpte jag. Den kan man fästa med upp till åtta skruvar i taket. Jag är dock inget fan av vikthållaren om man inte har en massa m
5 kg vikter över. Det ska gå snabbt att byta vikter och man ska inte behöva lyfta dit 20 kg plattor. Därför slaktade jag viktmagasinet på ett gammalt hemmagym. Fick det gratis Sen ska jag komplettera med några kullager i plasthjulen för att göra det ännu bättre. Men hittills är det inget som stör mig. Gillar verkligen lösningen skarpt. Prismässig tycker jag detta är överlägset ett hemmabygge iom fler fästpunkter. Block fungerar säkert men detta har något grövre dimensioner.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
viktmagasinet är verkligen en framgångsfaktor. En karbinhake och vikter med 5 kilos-intervall.
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 883 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Magtränare.
Logga in
Skapa konto
Här är vårt hemmagym under uppbyggnad. Vi ska sätta upp speglar på väggen till vänster med en ledstång som ska få fungera som barr.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag är ingen knäböjare primärt så jag prioriterade att bänka säkert. Men böjen har blivit roligare och roligare så en bur vore ju lite skönt att ha. Men det får verkligen inte platsT tanaris skrev:Mitt är under ombyggnad, jag har samma rack som TS men är inte nöjd med det så det kommer bli ett väggmonterat istället. De billiga IKEA-speglarna ska bytas mot något som inte ser ut att vara från lustiga huset, och belysningen behöver förbättras. Zwift-skärmen ska flyttas dit cykeln står och eventuellt gör jag något åt högtalarkablarna också
[bild]
Blir det något annat golv?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg