Corona eller inte så har hemmagym blivit oväntat populärt. Låt oss därför inspireras av varandra!

Själv har jag gymmat hemma sen i mars och stormtrivs. Ett stort behov finns av att ständigt utvidga arsenalen men i nuläget så har jag allt jag behöver för den träning jag vill utföra. Sen är det en del jag vill ha och kommer att skaffa allt eftersom.

Först ut en före-bild :)
Oinredd hemmagymlokal med klädhängare, viktskivor på golvet och renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och efter Lite betongfärg och balkongmatta.
Hemmagym med vikter, skivstång, bänk och träkloss på grå matta i källare.
Skapa konto

Sedan lite kringutrustning
Svart pull-up bar monterad på en röd trävägg utomhus bredvid ett fönster.
Skapa konto

Hemmagymutrustning upphängd på vägg; skivstångsupphängning, olika grepp och träningsbälten.
Skapa konto

Hantel med svarta viktskivor uppträdda på en stång, närbild på hemmagymutrustning.
Skapa konto

Mattorna på 30mm blev ett lyft. Nu kan man släppa skivstången utan att behöva bry sig.
Hemmagym med skivstång och vikter på golvmattor, squat rack i bakgrunden mot en vit vägg.
Skapa konto

På inköpslistan står en rak bänk som tål lite tuffare tag. Den funkar bra med en regel under som stöd. Men en plan rejäl bänk är ändå överlägset.
Hemmagym med justerbar bänk, skivstång, hantlar och skyddande mattor på golvet.
Skapa konto

Elton brukar också hänga i gymmet :p
Glad pojke som leker med leksaker bredvid skivstång och viktplattor i ett hemmagym.
Skapa konto

Har en drag-lösning som fungerar riktigt bra. Kompletterade med lite olika grepp och ett viktmagasin från ett gammalt multigym. Så nu finns det vikter upp till 110 i 5kg steg. Alla vikter syns inte på bilden. Riktigt nöjd med lösningen.
Del av hemmagym med draglösning fastsatt på vit panelvägg.
Skapa konto

Ett urval av träningsredskap på en mörk balkongmatta, med ett barn i bakgrunden och delar av en person i förgrunden.
Skapa konto

Hemmagym med betonggolv och viktplattor som grund för en skivstång.
Skapa konto

Tillägg:

På min att-köpa-närmsta-månaden-lista står följande:

Rak bänk
Spinningcykel (sambon vill ha en.. jag sysslar inte med kardio.. ;))
Kettlebell 28kg
Större spegel
Viktbälte
Betongfärg

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Melonmatte och 30 till
  • Laddar…
Snyggt!

Jag hoppas kunna bidra till den här tråden om typ en månad, på återseende :D

• Haha
Chrissofsweden
  • Laddar…
L Låset skrev:
Snyggt!

Jag hoppas kunna bidra till den här tråden om typ en månad, på återseende :D
Det ser vi fram emot! :D(y)

Större spegel än vad? :) Ser ingen spegel just nu.
Min erfarenhet av spegel: Jag köpte sådana där typ 20x20 cm speglar på Ikea. Och satte upp över en hel vägg.. det rekommenderas inte. Var otroligt svårt att få dem jämna så att det inte blir spegelvinklar åt alla möjliga håll... Om jag skulle köpa ny idag så skulle jag köpa ett par stora så man ser hela sig själv i en enda spegelyta.

Annars så var jag avis på ditt gym (y)

• Gilla
OlaS79
  • Laddar…
B
Slänger in vårt kompakta gym. Löpband, boll, band, bänk och ett par riktigt trevliga hantlar(flexbell). Justerbara mellan 2-20kg

Ett kompakt hemmagym med löpband, träningsboll, band, justerbar bänk och justerbara hantlar (2-20kg) på golv.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Roligt att se hur fint du har det! Jag har haft mitt gym i garaget ca 10 år. Det blir lätt lite stökigt

Hur har du löst det med draget i taket? Blev lite nyfiken.

Ett tips till alla som ska ha gummimatta, köp häststall matta för billig peng!

• Hemmagym med träningsbänk och vikter på gummimatta i ett stökigt garage.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria Eriksson87 och 13 till
  • Laddar…
Snyggt!

Själv har jag bara flyttat in cykeln i förrådet inför vintern. Styrketräning sker sparsamt på lokala gymmet
. Cykel parkerad i ett rörigt förråd med verktygstavla, arbetsbänk och dator.
Skapa konto

• Gilla
ulfalf och 5 till
  • Laddar…
Håller på att göra om mitt gym. Provade också med små speglar från Ikea, helt värdelöst. Har beställt en spegel 1600x1600 mm från lokala glasmästaren som jag väntar på.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
A
P Poxeman skrev:
Snyggt!

Själv har jag bara flyttat in cykeln i förrådet inför vintern. Styrketräning sker sparsamt på lokala gymmet
.[bild]
Det är alltid varmt i watopia:)

• Gilla
Sanga
  • Laddar…
T
Mitt är under ombyggnad, jag har samma rack som TS men är inte nöjd med det så det kommer bli ett väggmonterat istället. De billiga IKEA-speglarna ska bytas mot något som inte ser ut att vara från lustiga huset, och belysningen behöver förbättras. Zwift-skärmen ska flyttas dit cykeln står och eventuellt gör jag något åt högtalarkablarna också :)

Hemmagym under ombyggnad med cyklar, speglar, träningsutrustning och oordning.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Vad bra ni fixat det. Dragmaskin skulle jag verkligen vilja ha. De som jag sett att köpa är både gigantiska och dyra. Samtidigt vill jag inte att taket/väggen faller ihop. Någon som har några bra tips där?

Jag satte också upp de där små ikeaspeglarna vilka är billiga men bedrövligt dåliga :crysmile:

Denna lösning på latsdrag köpte jag. Den kan man fästa med upp till åtta skruvar i taket. Jag är dock inget fan av vikthållaren om man inte har en massa m
5 kg vikter över. Det ska gå snabbt att byta vikter och man ska inte behöva lyfta dit 20 kg plattor. Därför slaktade jag viktmagasinet på ett gammalt hemmagym. Fick det gratis :cool: Sen ska jag komplettera med några kullager i plasthjulen för att göra det ännu bättre. Men hittills är det inget som stör mig. Gillar verkligen lösningen skarpt. Prismässig tycker jag detta är överlägset ett hemmabygge iom fler fästpunkter. Block fungerar säkert men detta har något grövre dimensioner.
Svart kabelhiss för latsdrag med takfäste, vajer, handtag och vikter.
Skapa konto

Svartvitt foto av en lat dragstång fäst i ett träbeklätt tak med flera skruvar.
Skapa konto

viktmagasinet är verkligen en framgångsfaktor. En karbinhake och vikter med 5 kilos-intervall.
Svart gymviktplatta med genomgående hål på ett slitet trägolv mot en vägg.
Skapa konto

• Gilla
morris_tms och 2 till
  • Laddar…
Hemmagym under uppbyggnad med träningsmaskiner, vikter och balansbräda på en gummimatta, väntar på speglar och barr.
Skapa konto

Magtränare från Iron Gym på gummimatta i ett hemmagym under uppbyggnad.
Skapa konto

Magtränare.

Hemmagym under uppbyggnad med en power rack, skivstång, justerbar bänk och olika hantlar på ett gummigolv.
Skapa konto

Här är vårt hemmagym under uppbyggnad. Vi ska sätta upp speglar på väggen till vänster med en ledstång som ska få fungera som barr.

• Gilla
olleg07 och 20 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Mitt är under ombyggnad, jag har samma rack som TS men är inte nöjd med det så det kommer bli ett väggmonterat istället. De billiga IKEA-speglarna ska bytas mot något som inte ser ut att vara från lustiga huset, och belysningen behöver förbättras. Zwift-skärmen ska flyttas dit cykeln står och eventuellt gör jag något åt högtalarkablarna också :)

[bild]
Jag är ingen knäböjare primärt så jag prioriterade att bänka säkert. Men böjen har blivit roligare och roligare så en bur vore ju lite skönt att ha. Men det får verkligen inte plats :cool:

Blir det något annat golv?

• Gilla
morris_tms
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

[bild]
Magtränare.

[bild]

Här är vårt hemmagym under uppbyggnad. Vi ska sätta upp speglar på väggen till vänster med en ledstång som ska få fungera som barr.
Titta!! :love: Vilket hemmagym! Där finns det verkligen potential!

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.