Jag har nyligen fått hemleverans på virke inför altanbygge.
är detta något som bör reklameras eller kan det användas? detta ska alltså vara premium virke.

• Staplat trävirke med sprickor och färgvariationer, markerat som premiumkvalitet för altanbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplat virke med sprickor och ojämnheter, köpt för altanbygge. Detaljer om kvaliteten på det "premium" levererade virket ifrågasätts.
    Skapa konto
  • Träplankor med synlig kvist och sprickor nära centrum, del av ett premium virkesparti för altanbygge.
    Skapa konto
  • Brädor med sprickor och kvistar, marknadsförda som premiumvirke för altanbygge, ifrågasätts angående kvalitet och reklamation.
    Skapa konto
  • Brädor med en lång spricka, tänkta för altanbygge. Fråga om kvalitetsfråga på omfattande spricka i premium virke.
    Skapa konto
P
M mattmy skrev:
Jag har nyligen fått hemleverans på virke inför altanbygge.
är detta något som bör reklameras eller kan det användas? detta ska alltså vara premium virke.
Jag hade reklamerat det, det ser ut att ha ståt i solutsatt läge utan täckning..

tack för ditt svar, ser det ut som någon på bild 2 även behöver reklameras? det var sprickor ovan flera plankor

Beror väl lite på vad du menar med ”premium”. Har du betalat för nåt speciellt?

Att vissa brädor är spruckna lite här och där får man nog räkna med när man beställer vanligt tryckimpregnerat virke.

Man får beställa X % mer än vad som egentligen behövs och räkna med en del spill. De värsta delarna kasserar man och sen är det en bedömningsfråga från bräda till bräda.

Kommer inte ihåg exakt hur mycket ”extra” vi beställde när vi byggde ny altan för några år sen, kanske 25%.

Edit: Vill man ha felfritt virke till budgetpris får man åka till byggvaruhuset och välja brädorna själv.

Redigerat:
jag förstår tack. jag är interiktigt insatt i det men bygghandel klassade de som premium då det var ntr märkt och c24 klass

P
Vart kommer virket ifrån?

Rejäl skrev:
Vart kommer virket ifrån?
södra kinda

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.