Hej,
Jag är på jakt efter en vinkel till en vattenutkastare som jag får till 1/2. (Jag kan inte använda de vinklade kopplingarna i plast då de är för stora och klumpiga)
Har kollat på en vinkel på biltema för vvs men då blir gängorna en mindre dimension.
Jag vill alltså ha en vinkel med samma dimension: hona 1/2 till hane 1/2.
Har börjat kolla lite på bauhaus men känner mig osäker när jag läser. Kan någon kunnig hjälpa mig så vore jag glad.

Narren666
S Sussi H skrev:
Hej,
Jag är på jakt efter en vinkel till en vattenutkastare som jag får till 1/2. (Jag kan inte använda de vinklade kopplingarna i plast då de är för stora och klumpiga)
Har kollat på en vinkel på biltema för vvs men då blir gängorna en mindre dimension.
Jag vill alltså ha en vinkel med samma dimension: hona 1/2 till hane 1/2.
Har börjat kolla lite på bauhaus men känner mig osäker när jag läser. Kan någon kunnig hjälpa mig så vore jag glad.

Hmm, är det en sådan här.?

https://verktygsboden.se/boejar-gre...ZgjE-OOFnrSYdzkU91hskzjdwF6EP5AkaAkkAEALw_wcB

R15 invändig x r15 utvändig gänga

Du är ute efter

• Gilla
Sussi H
  • Laddar…
Ja, precis en sån är det. Trodde ju den på biltema som hette vinkel 1/2 R15 skulle funka men tycker att det ser ut som den utvändiga gängan blir mindre och inte 1/2.

Narren666
S Sussi H skrev:
Ja, precis en sån är det. Trodde ju den på biltema som hette vinkel 1/2 R15 skulle funka men tycker att det ser ut som den utvändiga gängan blir mindre och inte 1/2.
Aha, 1/2" och R15 är samma sak.

Kolla på närmsta byggvaruhus motsvarande, så borde du finna något som stämmer.

Glöm inte "raspa" gänga med ett bågfilsblad innan du lägger på lin. Eller vad du nu ska ha

• Gilla
Sussi H
  • Laddar…
Narren666
S Sussi H skrev:
Då borde väl den här på bauhaus bli rätt:
[länk]
Ja, men köp den inte på Bauhaus. :crysmile:
Skämt o sidor. Jag är motståndare till Bauhaus.
Hornbach är bättre

Men ja, det är en sådan du ska ha :)

Narren666 Narren666 skrev:
Ja, men köp den inte på Bauhaus. :crysmile:
Skämt o sidor. Jag är motståndare till Bauhaus.
Hornbach är bättre

Men ja, det är en sådan du ska ha :)
Haha, okej. Ja vi får väl se vilken butik det slutar med.
Tack för din hjälp nu hoppas jag att jag ska lyckas få till det.

Krilleman
  • Gilla
Sussi H
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Vinkel med lekande mutter är ett bättre val för en utkastare! Du slipper gängtätning då det är planpackning som medföljer denna:

Finns i två varianter, kort eller lite längre:

[länk]

[länk]
Ja, att slippa gängtätning låter bra. Tack, ska kika på dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.