551 läst ·
3 svar
551 läst
3 svar
Villhöver
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Funderade på maskinforumet först, men det är kanske inte bara sådant man villhöver. För någon är det kanske ett nytt kök.
För mig är det två saker: en svets och en minigrävare.
Jag har aldrig svetsat i mitt liv, och kan komma på max tre enkla svetsgrejer jag skulle ha glädje av. Ändå tycker jag att det är något speciellt att läsa om dem som svetsar, särskilt dem som gör det lite sådär. Det inger hopp.
Det är fantastiskt roligt att gräva med maskin. Mängden saker jag har nytta av en grävare för är förvisso större än för svetsen, men priset skiljer en del också.
Jag undrar hur länge jag kommer kunna stå emot. Som alla vet är det priset på leksakerna som skiljer pojkar och män åt, men något vill man ju att självdisciplinen ska ha blivit bättre med tiden också.
Vad villhöver du?
För mig är det två saker: en svets och en minigrävare.
Jag har aldrig svetsat i mitt liv, och kan komma på max tre enkla svetsgrejer jag skulle ha glädje av. Ändå tycker jag att det är något speciellt att läsa om dem som svetsar, särskilt dem som gör det lite sådär. Det inger hopp.
Det är fantastiskt roligt att gräva med maskin. Mängden saker jag har nytta av en grävare för är förvisso större än för svetsen, men priset skiljer en del också.
Jag undrar hur länge jag kommer kunna stå emot. Som alla vet är det priset på leksakerna som skiljer pojkar och män åt, men något vill man ju att självdisciplinen ska ha blivit bättre med tiden också.
Vad villhöver du?
Massvis med saker...
En till motorsåg. (fast den kanske jag behöver på riktigt)
En modern skotare kanske. Det har jag inget motiverbart behov av, men vore fräckt.
Ett sågverk också.
En liten grävmaskin är nästan på behovslistan. En stor grävmaskin är mer villhöver. Sålde den gamla för ett år sen och saknar den ibland, fast klarar ju mig egentligen alldeles utmärkt utan.
/Andreas
En till motorsåg. (fast den kanske jag behöver på riktigt)
En modern skotare kanske. Det har jag inget motiverbart behov av, men vore fräckt.
Ett sågverk också.
En liten grävmaskin är nästan på behovslistan. En stor grävmaskin är mer villhöver. Sålde den gamla för ett år sen och saknar den ibland, fast klarar ju mig egentligen alldeles utmärkt utan.
/Andreas
Däckkrängare, balanserare och en liten lyft. Men jag har inte plats i garaget som det är byggt nu =) Men det kommer inom sin tid.
Men en liten cool traktor som kommunerna brukar köra med hade varit roligt, med ett släp och borste och dylika kuliga redskap. Även om jag inte behöver det.
Men en liten cool traktor som kommunerna brukar köra med hade varit roligt, med ett släp och borste och dylika kuliga redskap. Även om jag inte behöver det.
Jag håller med om dessa två saker. Svetsade mkt förr när jag höll på med bilar (30år sedan) och då tyckte jag tom laga rost var kul. Minigrävare, ja man skulle faktiskt behöva en, inte bara villhöva.
Annars skulle jag vilja ha en rikt och plan till snickeriet. Mitt levebröd är ju inredning i mdf, laminat etc i snickeriet, men jag saknar mer och mer doften av trä. Tänkte göra fönster till hela huset, och lite kulpyssel. När man nu ska ha tid..
Annars skulle jag vilja ha en rikt och plan till snickeriet. Mitt levebröd är ju inredning i mdf, laminat etc i snickeriet, men jag saknar mer och mer doften av trä. Tänkte göra fönster till hela huset, och lite kulpyssel. När man nu ska ha tid..
Klicka här för att svara