Dags att byta pumpen.
Villa på 100 kvm i Skåne.
Eldar med ved dom kallaste dagarna.
Vad rekommenderar ni?
 
Redigerat:
Mitsubishi Electric rekommenderar jag varmt!
Har en i åretrunthuset och en i fritidshuset och de går tyst och fint, märks egentligen inte,
men värmer bra.
I åretrunthuset, 108kvm BOA, går den endast oktober - mars, och går på tystaste läget,
men värmer helt tillräckligt.

Det här är en bra säljare och installatör, ring dem!
https://www.vvsprojektering.se/
 
Vi har haft en Mitsubishi Electric FH25 i 8 år och den värmer vår enplans 125 m2 villa i princip på egen hand. Har aldrig krånglat och har aldrig servats, bara egen dammsugning av innerdelen då och då. Kan varmt rekommendera.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Puffar upp denna.
Fler åsikter kanske?
Lutar åt Mitsubishi FH25.
 
P
Vi beställde en FH35 till ett 80kvm hus. Det är bra att ha något överdimensionerad lösning då att man kan köra den i tystare läge.
 
Jag har LLVP från tre tillverkare (Mitsubishi, Panasonic och InVest Living), och har haft totalt från fem (tidigare nämnda plus Appliance och Zibro). De tre jag har nu är absolut bra, faktiskt så imponerar Invest-pumpen grymt, men vad jag läst och hört från bekanta med direkt erfarenhet, så blir det Daikin när det blir dags att byta.
 
P
Mugmaz MugAssMaz skrev:
Har kollat på dessa två.

[länk]


[länk]
Mitsubishin har ju mycket högre max effekt samtidigt som lägre min-effekt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.