Vi tänkte bygga om köket och budgeterar för för en diskbänk i granit. Det verkar som om det blir snyggast och mest praktiskt med en underlimmad diskho, även om monteringen är dyrare. De märkeshoar som rekommenderas på granitsajterna verkar gå på ganska många tusen. (Eller så är det jag som är ovan att faktiskt behöva betala fullpris när jag bygger om
.) Kan jag använda en som jag redan har liggande (bild)? Om inte, hur ska de se ut? Så att jag kan leta upp någon begagnad som fungerar alt. på IKEA
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 773 inlägg
Du lär ju aldrig kunna hitta en begagnad för underlimmning. Det finns inte en chans att få loss den oskadd från sin första bänk.
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
När det är möjligt med olika sätt menas nog första installationen. Dvs välj under eller annat. Men när du väl bestämt dig och limmat fast den får du säkert loss den igen men förmodligen inte i säljbart skick.
Om man kan både överlimma och underlimma samma diskho borde man kunna ta bort den från sin överlimning och använda för underlimning. Ifall det finns sådana diskhoar alltså. Det finns ju massor av diskhoar som säljes separat, men jag har inte en aning om hur de måste se ut för att man ska kunna underlimma dem. Finns det inte någon som vet?
Det finns ingen fals på en vask som är ämnad för underlimning.
Fastsättningen är annorlunda eftersom den hänger undertill.
Det går säkert att improvisera och få det att fungera ändå
Fastsättningen är annorlunda eftersom den hänger undertill.
Det går säkert att improvisera och få det att fungera ändå
Klicka här för att svara