10 878 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Verktyg till RJ45 uttag
Självklart så pressar man inte ner mejseln i själva skäret som ska gå igenom kabelns isolering utan men pressar på kabeln precis ovanför, precis som ett kroneverktyg gör.Johan Gunverth skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det är väl inte märkvärdigare än ett plattjärn av lagom dimension som man sågar ett kryss i.
Myckenu får väl utvärdera CO mot min lösning.
Protte
Myckenu får väl utvärdera CO mot min lösning.
Protte
Glöm inte tiden du måste lägga ner på att tjäna in pengarna som verktyget kostade!andersmc skrev:
(I rättvisans namn ska man ju även lägga till eventuella hyresintäkter, samt även komma ihåg den tid du får lägga ner hos vänner eftersom "jag har ju ett sånt där verktyg, jag kan hjälpa dig!")
Är det någon som fortfarande undrar varför jag föredrar WLAN? 
INGA VERKTYG d^_^b INGA DATANS KABLAR d^_^b INGA KONTAKTER d^_^b INGA ÅSKSKADOR d^_^b
I det här fallet skall det dock fram signal för digital-TV till boxen, och då finns det inte mycket att välja på.
Sedan har jag absolut ingen lust att felsöka efter kontakteringen och har inte heller testinstrument för att kolla kablar (om man nu inte räknar multimeter) så det får bli ett bra verktyg.
INGA VERKTYG d^_^b INGA DATANS KABLAR d^_^b INGA KONTAKTER d^_^b INGA ÅSKSKADOR d^_^b
I det här fallet skall det dock fram signal för digital-TV till boxen, och då finns det inte mycket att välja på.
Sedan har jag absolut ingen lust att felsöka efter kontakteringen och har inte heller testinstrument för att kolla kablar (om man nu inte räknar multimeter) så det får bli ett bra verktyg.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Urk, jag hatar wlan, förutom till telefonen såklart.mycke_nu skrev:
Tacka vet jag kabel, fungerar direkt, inga krypterings-krångel, och alltid max hastighet
Länken gick till en modulram, denna går till produkten du menade:cecar33 skrev:
http://www.elbutik.se/product.html/product.html?product_id=105135&category_id=2044&search_page=
Ser ut att vara en väldigt smidig kontakt måste jag säga, har dock aldrig monterat en sådan.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
De där Lexcom-kontakterna är fenomenala att jobba med. Sedan är det bara att snäppa fast kontakten i en ram.
Då har du nog inte provat att koppla ihop D-Link med Linksys. Dom kan inte ens komma överens om en kabel är rak eller korsad. q(;^Daniel78 skrev:
Jag är så dj-kla less på konsumentprylar för LAN. Köper numera endast Cisco's Businessburkar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
mycke_nu skrev:Är det någon som fortfarande undrar varför jag föredrar WLAN?
Sedan har jag absolut ingen lust att felsöka efter kontakteringen och har inte heller testinstrument för att kolla kablar (om man nu inte räknar multimeter) så det får bli ett bra verktyg.![]()
Du kan ju komma hit, jag får inte WLAN att fungera i hela huset och verkstan samtidigt. Skulle nog behöva 3 basstationer och de ansluts med kabel.......
protte