Tips och råd på hur man sköter om sin ytterdörr! Vi har ytterdörr linjalen 838G , bara några månader gamla och dessa har jag hört att man ska sköta om för att de ska hålla sig fina mot vind, väder och sol.
Jag har dock sökt på nätet som en tok på nätet men blir inte riktigt klok på vad det bästa är att använda. Det står bla vax men frågan är då vilket vax
Ni som har erfarenhet och riktigt bra tips på vad man ska använda på dessa lackade dörrar så är jag mycket tacksam!
Jag har dock sökt på nätet som en tok på nätet men blir inte riktigt klok på vad det bästa är att använda. Det står bla vax men frågan är då vilket vax
Ni som har erfarenhet och riktigt bra tips på vad man ska använda på dessa lackade dörrar så är jag mycket tacksam!
När jag körde kranbil åt en brägård så fick jag va med på massa möten med leverantörer om deras produkter, 1 gång varje just någon dörr/fönster tillverkare, han sa att bilvax fungerade utmärkt och det va ett krav för annars gäller inte garantin på dörren, minst 1 gång om året, hör för.mig att det fanns något dörrvax, minns inte exakt, va ett par år sen!
Har också fått fram det här med bilvax utan silikon. Men i butiken fanns det så jäkla många så jag blev osäker. Men ska kolla på det märket du använde. Tack!R Ryssi skrev:
Då gäller det att sköta sig Men det är också var jag hört och blivit tillsagd att sköta den och det var tur för inte hade jag tänkt på det annars! Man vill ju dock inte att dörren ska bli flammig när man vaxar den.L Lopex skrev:När jag körde kranbil åt en brägård så fick jag va med på massa möten med leverantörer om deras produkter, 1 gång varje just någon dörr/fönster tillverkare, han sa att bilvax fungerade utmärkt och det va ett krav för annars gäller inte garantin på dörren, minst 1 gång om året, hör för.mig att det fanns något dörrvax, minns inte exakt, va ett par år sen!
Klicka här för att svara