Vattenutkastaren på huset läcker när man spolar, se bilder: https://imgur.com/a/MMyzjIb
När man stänger kranen så läcker det inget.
Jag trodde först att det var från själva slangkoppling det läckte, men det verkar som att det läcker från stället jag markerat med blå cirkel i den tredje bilden.
Någon som har en aning om vad det är för märke och om det är någon packning jag kan byta själv?
Det är en O-ring som spruckit. Stäng vattnet och demontera kranen för att se vilken dimension den har.
Har man tur är det samma som sitter på Gardena slangkopplingen.
Passa på att montera ny ventiltätning.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.