Kan själv!
· Trelleborg
· 19 802 inlägg
Hur länge har du läst av?
När slog den över från 03471 till 03472?
När slog den över från 03471 till 03472?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 802 inlägg
Som referens så gör min familj av med 6-7kubik i månaden.
Vi är då två vuxna som duschar varannan dag, och tvättar 3-4maskiner i veckan.
Vi är då två vuxna som duschar varannan dag, och tvättar 3-4maskiner i veckan.
ok man skulle ha digital vattenmätare13th Marine skrev:
För att förtydliga.
Du vet inte om din mätare stod på 03472,000 eller 03472,999 för två dagar sedan eftersom den inte visar de sista siffrorna. Du vet inte heller exakt vad din mätare står på idag, är det 03473,000 eller 03473,999?
Sålänge din mätare inte visar 03474 imorgon hade jag inte varit orolig.
Är mätaren digital eller har den "hjul" som snurrar med siffrorna (tänk klassiska trippmätare på bilar) har den fler visare än detta? Min vattenmätare har utöver siffrorna (som bara visar kubik) fyra små pilar/hjul som snurrar runt och visar de sista siffrorna, men de bryr sig vattenverket inte om.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 802 inlägg
Du är väldigt knapphändig i din information så det är svårt att komma med bra svar.
Mätaren har hjul, hjul på vad? Matarsiffrorna eller hade du fler hjul?
Vad var 3 dagar senare?
Hur länge har du mätt?
Den digitala skulle troligtvis inte sagt så mycket mer, varför är det så viktigt att veta så noggrant?
En kubik var tredje dag blir ~120kubik om året, låter som en fullt normal förbrukning.
Vad var 3 dagar senare?
Hur länge har du mätt?
Den digitala skulle troligtvis inte sagt så mycket mer, varför är det så viktigt att veta så noggrant?
En kubik var tredje dag blir ~120kubik om året, låter som en fullt normal förbrukning.
Hur ser den ut ?
så här :
eller såhär:
eller är alla småhjulen dolda så här:
?????
Om du kan se småhjulen, så visar de ju ställningen ända ner till dl, så då får man läsa av med lite högre noggrannhet. Är det som i 3:e fallet och det inte finns decimalkomma någonstans, så är det ju problem att mäta noggrant, så då måste man ju utöka mätperioden istället
så här :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eller såhär:
Logga in
Skapa konto
eller är alla småhjulen dolda så här:
Logga in
Skapa konto
Om du kan se småhjulen, så visar de ju ställningen ända ner till dl, så då får man läsa av med lite högre noggrannhet. Är det som i 3:e fallet och det inte finns decimalkomma någonstans, så är det ju problem att mäta noggrant, så då måste man ju utöka mätperioden istället
13th Marine skrev:
Du är väldigt knapphändig i din information så det är svårt att komma med bra svar.
Vad var 3 dagar senare?
Hur länge har du mätt?
här är en länk på typ av mätare
https://www.google.se/search?q=bild...AhWDliwKHeBHD2gQ9QEIPzAF#imgrc=135S0hxh-zNj_M:
min mätare har 4 hjul
första avläsningen 2018-02-27 mätare stod på 3472
2018-03-02 mätaren sto på 3473
jag tycke att jag hade gjort av med mera än förra året 18 kubik mer enligt räkning
vi har inte ett badkar bara dusch ursäkta om jag är knapphändig i informationen
Då kan du se ner till 1dl, visaren uppe till höger visar 100 liter, nästa medsols visar 10 liter, nästa visar 1 liter och sista (till vänster) visar 1 deciliter.
Så om du vill ha reda på exakt förbrukning så måste du läsa av vad pilarna/visarna pekar på.
Din länkade bild på mätaren visar följande: 472 831,7 liter (472,8317 kubikmeter).
Så om du vill ha reda på exakt förbrukning så måste du läsa av vad pilarna/visarna pekar på.
Din länkade bild på mätaren visar följande: 472 831,7 liter (472,8317 kubikmeter).
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 802 inlägg
Då ligger du nu på 3473,17885 kubik