Tips på hur jag får in vattenlås där har ju såklart också dräneringstråg från värmepannan

• Bild på ett rör omslutet av gult isoleringsmaterial och grått tätningsmedel vid väggkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en vit plastflaska eller behållare med räfflad textur nära kameran. Bakgrunden är oskarp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nikodemus42
  • Laddar…
Du får nog förklara vad det är vi ser på första bilden för att få några bra svar...

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Du får nog förklara vad det är vi ser på första bilden för att få några bra svar...
Måste ju montera vattenlås där för det rinner vatten där från varmvattenberedaren till röret men insåg att idioter a monterade skåpet utan att montera vattenlås så det kommer avloppslukt från den

Fattar ändå inte riktigt vad jag ser... Min gissning är ett 50mm rör men med något plastigt ovanpå som dessutom piffats upp med lite gul färg?
Varför går inte vattenlåset på? är det för högt? jag tror att det går att kapa ner vattenlåset nån cm om det hjälper och det blir tillräckligt långt för att nå gummipackningen i röret (om det nu är ett rör vi ser)

D Dublin skrev:
Fattar ändå inte riktigt vad jag ser... Min gissning är ett 50mm rör men med något plastigt ovanpå som dessutom piffats upp med lite gul färg?
Varför går inte vattenlåset på? är det för högt? jag tror att det går att kapa ner vattenlåset nån cm om det hjälper och det blir tillräckligt långt för att nå gummipackningen i röret (om det nu är ett rör vi ser)
Skulle gått om jag inte kapade på fel sida

Stick ner en gumminippel som passar så har du något tätt att börja med.

I InsidersUnited skrev:
Stick ner en gumminippel som passar så har du något tätt att börja med.
Gumminippel hänger utifrån och inte innefrån om jag har rätt ellef?

Skitsamma blockade skiten med propp 50mm nästan omöjligt och göra något där för för trångt drog värmevattenberedan ledet till diskhonen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.