Ska installera en jonbytare och kolfilter i sommarstugan. Innan jonbytaren ska vi ha ett partikelfilter för att samla in det värsta skräpet från råvattnet. Funderar dock på om man även borde ha ett ytterligare partikelfilter efter kolfiltret (sist innan vattnet går ut i ledningarna). Mest för att inga kolpartiklar ska komma ut i systemet. Vet nån om det funkar eller kan det påverka vattentrycket med två? Eller är det onödigt?
Har ett kolfilter efter mitt avhärdning filter. Kört så i två år nu. Byter mitt kolfilter var 4;e månad. Har inget extra filter efter, frugan eller någon annan har inte gnällt så det tror jag inte du behöver 👍
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.