hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Beror mer på utrymmet den sitter i. Tål det lite vatten är det ingen fara, ställ en bytta under.
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Finns ingen golvbrunn precis här, men betonggolv så det tål vatten.
Gängans yttermått är 10.5 mm, mutterns spännvidd 14 mm. Vad ska manometerns infästning vara då?
Lite lätt stressad här... ständigt återkommande strul med detta vatten ..
Gängans yttermått är 10.5 mm, mutterns spännvidd 14 mm. Vad ska manometerns infästning vara då?
Lite lätt stressad här... ständigt återkommande strul med detta vatten ..
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Tja, några manometrar finns ju inte på lagerhylla hos de butiker som är öppna en lördag. Fick iaf tag på bussning och lock som passade. Så nu är det tätt.
Den gamla manometern har 0-10 bar så det bör väl den nya också ha. Rinkabyrör verkar inte ha nån sådan med anslutning på baksidan så jag får kolla nån annanstans.
Denna kanske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den gamla manometern har 0-10 bar så det bör väl den nya också ha. Rinkabyrör verkar inte ha nån sådan med anslutning på baksidan så jag får kolla nån annanstans.
Denna kanske.
Å andra sidan ibdikerade den 3,5bar. Om trycket ändå inte är lver 6bar finns det ingen anledning att ha en graderad till 10bar.
Edit: De har även med 10bars gradering.
Edit: De har även med 10bars gradering.
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Alltid nåt att bli av med läckaget.hahalj skrev:
Tja, några manometrar finns ju inte på lagerhylla hos de butiker som är öppna en lördag. Fick iaf tag på bussning och lock som passade. Så nu är det tätt.
[bild]
Denna kanske.
Rinkaby 2173 borde passa? Den går till 6 bar, mer tryck har du väl inte?