viktorj skrev:
Vad tror vi om denna

[länk]
Kan det vara den rättmätige ägarens telefonnummer som står på stativet?
Smart att använda sitt namn som rubrik. Utgår man från att alla tänker: "Amir, han har ju alltid bra grejer, jag tar och söker på hans namn och ser om han fått in några nya verktyg!"

Någon som bor i Sverige kan ju ringa och tipsa Mätcenter kanske?

Gustavsviksvägen 7
SE-702 10 Örebro
Sweden
Phone: +46 19-100 663

Tokyoboy skrev:
Någon som bor i Sverige kan ju ringa och tipsa Mätcenter kanske?

Gustavsviksvägen 7
SE-702 10 Örebro
Sweden
Phone: +46 19-100 663
Har redan mailat till dem. :)

• Gilla
Sailorman och 3 till
  • Laddar…
Men hör det inte till en mätpinne också, för att kunna använda den?

magnu skrev:
Men hör det inte till en mätpinne också, för att kunna använda den?
Någon kanske höll för hårt i den på bygget? :D

• Gilla
corre
  • Laddar…
Det kan bli tokigt när tjuvarna inte har den blekaste aning om vad det är de stjäl för något. De går bara på sånt som ser dyrt ut. Jag blev till exempel av med en kompressor och en spikpistol. Men tjuven hade gjort sig besvär att koppla loss luftslangen mellan dem, så den låg kvar på backen.

andersmc skrev:
Men tjuven hade gjort sig besvär att koppla loss luftslangen mellan dem, så den låg kvar på backen.
Rejält OT men det påminner mig om en gång för länge sedan när jag blev av med bilstereo och CD-växlare. Den fem meter långa specialkabeln mellan enheterna lämnade dom.

Natten efter kom de tillbaka och snodde kabeln... :cool:

Jag var av med en skruttig trasig dewalt kap/sågbord i somras. Sågen väger säkert 40kg och e värd kanske 1000kr. Tjuvarna lämnade två dewalt sågskenor, två väskor fulla med essve skruv + lite annat. Prylar värt mycket mer och mycket enklare att bära med sig...

Ja, snubben som lagt in annonsen på lasern har svårt för svenska språket, syns ju på grammatiken. Att sedan priset är heltokigt gör inte saken bättre, lasern är från 1999 och kostar idag runt 2-4.000:- begagnad.

Martin_B
Återiget OT, men ni som blir av med sågar, kompressorer, verktyg osv. har ni de bara liggandes ute i trädgården eller? Eller bryter de sig in i era verkstäder?

Utan att ha läst hela tråden så hoppas jag att ni dementerar eller bekräftar om ni får reda på hur det ligger till med de annonser som ni påpekar. Det heter ju "oskyldig tills motsatsen bevisats" och inte tvärtom...

Hur ska man ta reda på att det är fake?

Oftast så tar Tradera eller Blocket bort annonsen. Det får anses som något positivt tycker jag. Skulle det vara en legitim annons så bör vederbörande i sin tur kontakta Tradera/Blocket och förklara att det inte är något fuffens och så får annonsen läggas upp igen.

Tradera-annonsen där en bild är tagen från detta forum med en specialgjord lösning måste väl anses som en fake. Åtminstone så är produkten på bilden inte till salu.

badtastex skrev:
Utan att ha läst hela tråden så hoppas jag att ni dementerar eller bekräftar om ni får reda på hur det ligger till med de annonser som ni påpekar. Det heter ju "oskyldig tills motsatsen bevisats" och inte tvärtom...
Varför hoppas du det? Vi spekulerar endast och det är inte ett brott. Har du inte läst rubriken?

Personligen tycker jag att det vore trevligt om det dementeras när man *vet*. Jag skulle definitivt uppskatta det om jag var en annonsör som "råkat" dyka upp i tråden. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.