Har du haft problem med din beställning hos Bygghemma.se och där beställningen skickats med DSV?

• Antal röster
    53
A
Sist fick jag hämta själv när det var DSV leverans. Det var lastat på bilen på morgonen, men eftersom de har som policy att bilen ska lämna området kl 14 (Så sade de på kundtjänst) så hann väl chaffisen inte med mig, så 15.16 var det inloggat på terminalen igen. Här är Schenker mfl rena drömmen i jämförelse.

Jag vill ge beröm till Bygghemma.
Jag fick utan problem returnera en trasig toalettstol som jag haft i förpackningen.
Deras villkor säger att man måste kontrollera och anmäla skada inom 7 dagar.
Jag tittade vara ner i lådan och allt såg helt ut sen fick den stå i 2 månader innan installation.
Då upptäcktes en spricka på insidan.
Men jag fick endå returnera varan med full återbetalning.
Det var förmodligen fel från tillverkningen och inte leveransen så det kanske var skillnad då men bra goodwill av Bygghemma

T TheGame skrev:
Jag vill ge beröm till Bygghemma.
Jag fick utan problem returnera en trasig toalettstol som jag haft i förpackningen.
Deras villkor säger att man måste kontrollera och anmäla skada inom 7 dagar.
Jag tittade vara ner i lådan och allt såg helt ut sen fick den stå i 2 månader innan installation.
Då upptäcktes en spricka på insidan.
Men jag fick endå returnera varan med full återbetalning.
Det var förmodligen fel från tillverkningen och inte leveransen så det kanske var skillnad då men bra goodwill av Bygghemma
Mjo, det verkar vara något av ett lotteri när det gäller deras service. När dom väl återkopplade på mina mail var dom sagt ganska engagerade så ....... När jag väl ska montera duschkabinen om det visar sig vara något fel så återstår det att se om deras utfästelser (som jag har inspelade) visar vara värda något.

Men jag ska inte måla fan på väggen, tror säkert att innehållet är ok enligt chaufför och mottagarens bedömning. Fördelen med en liten håla där alla känner alla är att chauffören hade inte velat lämna ut något som han inte bedömer ok eftersom ..... alla som sagt känner alla och man inte kan glida undan ansvar så att säga :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.