Byggahus.se
E
J JohanLun skrev:
Jag har nåt liknande denna;
[länk]
Den rengör man rätt enkelt. Har nog aldrig tagit ens fem minuter.

jag antar att de hade nåt liknande denna
[länk]
Har svårt att tro den är svårare att rengöra?

Sen får jag säga att jag är lite positivt överaskad att Svanströms lagt ut så mkt videos på nätet.
[media]Misstänker att om det blir ett rejält stopp så det blir vattenskador så går försäkringen in och då lär de väl betala att det står 4 gubbar och kör en kamera. Men är det en ensamstående flerbarnsmamma som ska stå för 1200 spänn i timmen så är det väl lite tuffare...
Är det dy lika pumpar vi pratar om.
Så. Kan man ju verkligen fråga sej var för tråd makaren ringde jour.

Jag an tar att du skojar lite. Med det där är. Ju mot svarande en vanlig sug propp.

Är det detta firma ut fört på jour tid. Så kommer ju stoppet snart till baka. Då ska så klart T S inget betala.

Är du ensam mamma. Ja. Då får du ändå lära dej att rensa dina av lopp. Tufft eller ej. I annat fall, lägg undan pengar för tider då problem upp står.
 
E El-Löken66 skrev:
Är det dy lika pumpar vi pratar om.
Så. Kan man ju verkligen fråga sej var för tråd makaren ringde jour.

Jag an tar att du skojar lite. Med det där är. Ju mot svarande en vanlig sug propp.
Jag orkar inte leta i tråden, men någon lade en bild på verktyget som kostade 1200kr, för det får man knappast 30m slang.
E El-Löken66 skrev:
Är det detta firma ut fört på jour tid. Så kommer ju stoppet snart till baka. Då ska så klart T S inget betala.
Nja, är det ett litet stopp så kan det ju vara borta. De flesta klarar ju sådana stopp själva. När nån använt för mkt papper i toan så räcker det ju oftast med att spola ett par gånger så släpper proppen. Eller om nån tippat ut hela kastrullen med julgröt i köksvasken så kan det gå lite trögt där också. Jag har kvar endel gamla rör och lärt mig efter första stoppet för det första hur avloppen beteer sig om man har ett stopp på g (börjar gurgla ur köksavloppet när nån spolar) och hur man gör för att få bort proppen (oftast räcker det att spola i en av toaletterna 5 gånger i rad, sålänge det inte trycker upp vatten så spolas proppen bort). Det som INTE är bra är om man har 8 barn på besök som alla använder en rulle papper var och spolar på "snålknappen". Mina egna familjemedlemmar har jag lärt att det är bättre att spola 3ggr om man vart tung i kistan och om man av nån anledning använder mkt papper så ska man mellanspola (eller som sagt spola flera gånger efter sig). Jag har ställt upp min snålknapp till max, för jag drar hellre en liter vatten extra än ett stopp i rören...

Men jag håller helt med. Har man dragit två pumpdrag med dylik pump och det tagit två timmar, sen åkt och tvättat den i en timme till så borde man inte ha betalt. Fan. Man borde inte ens ha ett jobb.
E El-Löken66 skrev:
Är du ensam mamma. Ja. Då får du ändå lära dej att rensa dina av lopp. Tufft eller ej. I annat fall, lägg undan pengar för tider då problem upp står.
Just jag är inte varken ensam eller mamma. Men jag har lärt mig att fixa enklare stopp i avloppet själv.

Eller som gubben som sket i vasken sa, det löser sig...
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Enligt TS så är det följande pump,
[länk]
[bild]
Jag börjar tro att rörisen använder dendärna prylen till nåt annat på fritiden, därav den minutiösa rengöringen!

 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
E
Demmpa Demmpa skrev:
Enligt TS så är det följande pump,
[länk]
[bild]
Enligt T S ja. Men enligt VVS firman då?

Det där är väl samma som en hererlig har inte tråd makaren testat med något själv innan hen ringde jour mot på en lördag natt?

Hur länge sen var det hen ren gjorde sina av lopp, detta måsta göras minst var annan månad?

Men givet vis ska inte VV S firma ut nyttja T S ignorans.

Vi får in vänta svar från @svanstrom då T S lyser med sin borta varo och inte heller be svarar frågor.
 
  • Röd brun toalettstoppning med trähandtag, vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Demmpa Demmpa skrev:
Enligt TS så är det följande pump,
[länk]
[bild]
Aha, där ser man tydligt den trettio meter långa slangen som hantverkaren använt.


El ler en text li te luf ti gare så det blir lätt are att lä sa för El ding dong 69:
Aha där ser man ty dli gt den tret tio met er lån gå slan gen som hant verk aren an vän t.
 
  • Gilla
  • Haha
Lynghaug och 3 till
  • Laddar…
Efter denna tråden så kommer det vara stort "sug" efter verktyg som det ovan och instruktioner om hur de används....

 
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Här har du en slang. Räcker. Det som. Bevis? På samma sätt som att ditt bi hang slänger upp olika bilder?

[bild]
Det räcker som bevis för att du slänger in en massa egna saker och bygger en egen historia, men du är nog ensam om att tillmäta något värde till de påhitten.

Redan i inlägg #3 har TS lagt in en bild på verktyget i fråga.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Här är en till slang, ännu grövre. Räcker det som bevis. För att alla slangar inte använts av Svanströms VVS vid detta tillfälle?

AlphaHoseModern-300x241.jpg
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Det räcker som bevis för att du slänger in en massa egna saker och bygger en egen historia, men du är nog ensam om att tillmäta något värde till de påhitten.

Redan i inlägg #3 har TS lagt in en bild på verktyget i fråga.
Det är ju T Ms upp fattning om vilka verk tyg som an vänts. Låter helt otroligt och o sannolikt bara. Hur hade Tråd Makare för sökt komma till rätta med sitt stopp innan hen ringde?

Kan ju sälja som så här.
Om.

Det nu stämde att V V S firma kom ut och pumpade 10 tag med den där lek saken. Och T M bor inom en halv timme från civilisationen.

Ja.

Då ska det så klart inte kosta mer än grund ersättning.

Men om detta vet vi mindre än noll och inget.

Vi kan bara ana att det finns fler aspekter av det hela.
 
Fairlane
Var du närvarande och har koll då?
 
Düsseldorff
E El-Löken66 skrev:
Det är ju T Ms upp fattning om vilka verk tyg som an vänts. Låter helt otroligt och o sannolikt bara. Hur hade Tråd Makare för sökt komma till rätta med sitt stopp innan hen ringde?

Kan ju sälja som så här.
Om.

Det nu stämde att V V S firma kom ut och pumpade 10 tag med den där lek saken. Och T M bor inom en halv timme från civilisationen.

Ja.

Då ska det så klart inte kosta mer än grund ersättning.

Men om detta vet vi mindre än noll och inget.

Vi kan bara ana att det finns fler aspekter av det hela.
Kan du inte bara sluta svamla i alla trådar? Det hjälper inte de som behöver hjälp och det irriterar oss som försöker hjälpa. Snälla sluta skriva.
 
  • Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det nu stämde att V V S firma kom ut och pumpade 10 tag med den där lek saken. Och T M bor inom en halv timme från civilisationen.

Ja.

Då ska det så klart inte kosta mer än grund ersättning.

Men om detta vet vi mindre än noll och inget.
Men, vi måste väl anta att det TS beskrivit är korrekt. Om inte borde väl Svansjön (som ju uppenbarligen läser denna tråden) kommenterat. Men det är väl så att har man trampat i skiten så gör man bäst i att stå stilla...

 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Düsseldorff
E El-Löken66 skrev:
Okej. Samman fatta vad du till fört. Eller vänta, jag kan göra det:
Snälla sluta. Det börjar bli väldigt pinsamt. Behöver du hjälp?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Den som har bäst koll är den från V V S firma som var där. Tvåa T M.
Japp. Den som skrivit här är TS. Eftersom inte Svanströms skrivit något så måste vi därav anta att det TS skriver är rätt fram till det att svanströms träder fram. Och om och när de gör det så håller jag med, då har vi fått båda sidorna och kan välja vem lita på. Tills dess får jag iallafall anta att TS har mer koll än de som gissar vilka verktyg som eventuellt kan användas vid stopp.

Jag hörde om nån som snodde nåt knallskott från lumpen och spolade ned. Det löser väl inga stopp men öppnar upp rören. Kanske var det ett sådant? Lika gärna som slangen du la bild på. Eftersom båda gissar.
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.