1 840 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Varmvattenberedare - tips o råd önskas
Under våra 8 år som husägare har vi lyckats förstöra två varmvattenberedare 
Jag vet inte hur gammal den första var, men jag gissar på att den sattes in 2006 av föregående ägare. Minns inte märke på den, men om jag känner föregående ägare rätt så var det någon billig variant. Kan ha varit begagnad när han satte in den. Den gick i alla fall sönder på hösten 2011. Då köpte vi en Tesy från Jula på 100-150 liter (minns inte) som nu (augusti 2015) har gått sönder
Fråga 1: Slump eller samband? Vad tror ni?
Det jag vet om vårt vatten är att vi ibland har en del sand i det...
De som varit här och tittat på varmvattenberedaren säger att det inte någon idé att försöka renovera. Har de någon begagnad på gång så ska vi prova med den, annars blir det till att köpa en ny.
Fråga 2: Vad har ni för tips på varmvattenberedare?
Jag vet inte hur gammal den första var, men jag gissar på att den sattes in 2006 av föregående ägare. Minns inte märke på den, men om jag känner föregående ägare rätt så var det någon billig variant. Kan ha varit begagnad när han satte in den. Den gick i alla fall sönder på hösten 2011. Då köpte vi en Tesy från Jula på 100-150 liter (minns inte) som nu (augusti 2015) har gått sönder
Fråga 1: Slump eller samband? Vad tror ni?
Det jag vet om vårt vatten är att vi ibland har en del sand i det...
De som varit här och tittat på varmvattenberedaren säger att det inte någon idé att försöka renovera. Har de någon begagnad på gång så ska vi prova med den, annars blir det till att köpa en ny.
Fråga 2: Vad har ni för tips på varmvattenberedare?
Vad är det som gått sönder? Värmeslinga, tank, termostat, ventiler eller ......
Produkter som diskuteras: "Värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Har ni bytt offeranod som ni ska? Om den är slut så går det hårt åt systemet.
Tack för era svar.
Vi hade en kille här igår som tittade på den och inte tyckte den var lönt att reparera - jag tror att han satt det ar värmepatronen som hade gått sönder (det var inte jag som pratade med honom).
Den läcker ut vatten i alla fall.
Någon offeranod har vi inte bytt någon så länge vi har bott i huset :O Var sitter den??
Vi hade en kille här igår som tittade på den och inte tyckte den var lönt att reparera - jag tror att han satt det ar värmepatronen som hade gått sönder (det var inte jag som pratade med honom).
Den läcker ut vatten i alla fall.
Någon offeranod har vi inte bytt någon så länge vi har bott i huset :O Var sitter den??
upps... skulle den underhållas :eek: Och inte bara offeranoden utan lite annat också 
Snart 4 år levde den hos oss, upp till 5 år är livslängden på anoden beroende på vattnet...
Tack för länken.
Vad tycker ni - en billig Tesy igen (som vi då tar bättre hand om), eller en beg Nibe för ungefär samma peng?
Snart 4 år levde den hos oss, upp till 5 år är livslängden på anoden beroende på vattnet...
Tack för länken.
Vad tycker ni - en billig Tesy igen (som vi då tar bättre hand om), eller en beg Nibe för ungefär samma peng?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden