2an skrev:
Det går ju köra med flytande kondesering med acktank oxå det beror bara hur den kopplas.. Förstår inte problemt.. ::)

Ja det går. men det blir ju ett trögt system. bästa är att bara köra rakt igenom, det är bara vattenvolymen man vill åt.

vi vill att värmepumpen ska leka schunt. om du bygger et sustem som kräver schunt, så har du direkt tappat i verkningsgrad.

CarMan skrev:
Ja det går. men det blir ju ett trögt system. bästa är att bara köra rakt igenom, det är bara vattenvolymen man vill åt.

vi vill att värmepumpen ska leka schunt. om du bygger et sustem som kräver schunt, så har du direkt tappat i verkningsgrad.
Men de är ju de de inte gör om man kopplar rätt för då fungerar acktanken som volymförstorare.. :)

2an skrev:
Men de är ju de de inte gör om man kopplar rätt för då fungerar acktanken som volymförstorare.. :)
Ja presis, jag ville bara vara tydlig för de andra som läser.

anledningen till att jag tipsa om varmvatten beredare, är det att man kan få en begagnad sådan för en billig penning.

OK, då förstår jag. Bäst effektivitet om man kan köra efterhand som det förbrukas, alltså.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.