Hej,
när det regnar hårt - som det just gjorde i Stockholmsområdet - regnar det in genom sovrumsfönstret. Tror ni att det är naturligt eller att fönstret är felkonstruerat?
Titta på den första bilden! Rännan i fönstrets "ram" fylls med vatten. Detta trots att fönstret - bild två visar hur det ser ut i profil - har en infräst ränna i ytterbågens underkant som skapar ett lock (om än inte tätslutande, vilket jag antar beror på att man vill få in luft där).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det här drabbade två köksfönster också när det regnade förra hösten.
Några idéer om varför detta sker och hur jag kan lösa det?
//Fredric