Köket har en bardisk.
Jag vill inte ha en bäddsoffa även om det vore det bästa alternativet. Att hålla på och bädda är inget som lockar mig.
Tänkte snarare bygga en vägg med industriglas eller liknande för att dela av.
Tacksam för synpunkter och tips
Då är det svårare pga den öppna planlösningen.
Hade halvön mellan kök och vardagsrum varit en vägg, hade detta varit ett naturligt ställe att placera sängen. Ett alternativ är att sätta en vägg för hälften av kökshalvön och ha sängen med kortsidan mot köket. Då kan man skapa en liten alkov.
Alternativet är att sätta sängen där soffan står och flytta soffgruppen utåt i rummet alt uppåt mot köket.
Hade halvön mellan kök och vardagsrum varit en vägg, hade detta varit ett naturligt ställe att placera sängen. Ett alternativ är att sätta en vägg för hälften av kökshalvön och ha sängen med kortsidan mot köket. Då kan man skapa en liten alkov.
Alternativet är att sätta sängen där soffan står och flytta soffgruppen utåt i rummet alt uppåt mot köket.
Barnet ska börja skolan så ingen spädis
Tänkte lösa det med en större säng i barnrummet som jag kan gå till.
Ja, alltså sovloft hade varit den mest yteffektiva lösningen. Är dock inte så road åt tanken att behöva klättra upp till sängen. Börjar nog bli gammal
En tanke som jag haft är att sätta en säng där soffan står och bygga en vägg som sen soffan kan stå emot.
Ja, alltså sovloft hade varit den mest yteffektiva lösningen. Är dock inte så road åt tanken att behöva klättra upp till sängen. Börjar nog bli gammal
En tanke som jag haft är att sätta en säng där soffan står och bygga en vägg som sen soffan kan stå emot.
Man skulle kunna göra en halvvägg? Då förlorar man inte så mycket rymd?Violan skrev:
Barnet ska börja skolan så ingen spädisTänkte lösa det med en större säng i barnrummet som jag kan gå till.
Ja jag har varit inne på det med. Bara det inte blir så att jag måste flytta en massa möbler varje gång. Om jag känner mig själv kommer sängen var nerfälld större delen av tiden. Fast såklart väldigt skönt att kunna fälla upp NÄR man vill/behöver.Hep skrev:
När jag bodde i en tvåa med mitt barn (som då var litet) hade jag en säng med en extrasäng under. Denna extra säng hade hjul och fällbara ben. Den kom väl till pass när barnet fick en "ny" pappa. Då fick vi plats allihop.
Kruxet är väl att kunna sitta bekvämt på sängen ungefär som på en soffa. Ett par rejäla dynor kanske? Hittade en liknande säng på nätet:
Vicki säng 90x200 cm med extrasäng natur lackerad. Fri frakt och snabb leverans. Se här! (ebuy24.se)
Kruxet är väl att kunna sitta bekvämt på sängen ungefär som på en soffa. Ett par rejäla dynor kanske? Hittade en liknande säng på nätet:
Vicki säng 90x200 cm med extrasäng natur lackerad. Fri frakt och snabb leverans. Se här! (ebuy24.se)
Redigerat: