Renoverar en uppsättning utemöbler och tänkte skaffa nya insexmuttrar i mässing då de gamla är delvis slitna och med målarfärg i. Hittar dock bara väldigt dyra alternativ, Clas O är billigast med 10-pack för 80:- men jag behöver 150st och det känns lite ovärt att lägga på dessa i övrigt inte exklusiva möbler. Är mässing M6, hylsans diameter 10mm, hylslängd 10mm men går bra med 12.

• Mässing insexmutter med sexkantigt hål för utemöbler, M6 storlek, diameter 10 mm, längd 10 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle kolla på lösviktssortimentet på hornbach/bauhaus. Där brukar man kunna hitta diverse bra grejer!

• Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej!

Kolla på Amazon.
Där finns mycket att välja på.

[länk]
Tack men har sökt massor på amazon och aliexpress men hittar inget i mässing för bättre pris än ClasO

Kan vara billigare med A4 rostfritt och är det viktigt att det ser ut som gulmetall får du köpa en sprejburk guldfärg på Biltema eller något.

IKEA brukade sälja "reservdelar" snorbilligt....

ÅkeSun ÅkeSun skrev:
IKEA brukade sälja "reservdelar" snorbilligt....
De var t o m gratis men jag gissar att det blev ganska många som plockade på sig mer ön reservdelar till befintliga möbler.

IKEA verkar inte köra med hattmutter och pinnbult längre utan det är genomgående skruv och låsmutter på de utemöbler de säljer nu

Jag får nog köra med förzinkad helt enkelt. Under kronan styck. Men tack för tips.

Kolla med skuvcenter i Göteborg. Dom hade M20 kupolmutter i mässing på hyllan.

J Johan Sahlin skrev:
Kolla med skuvcenter i Göteborg. Dom hade M20 kupolmutter i mässing på hyllan.
Sant, räcker inte att kolla internet, ska höra med Sievert Skruv också

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.