Hej!

Jag behöver hjälp i robotgräsklippardjungeln. Jag har en gräsmatta som är 389 kvadratmeter, oerhört jämn och inga branta lutningar eller trånga passager. Jag bifogar en ritning över gräsmattan.

1. Vilken robotgräsklippare rekommenderas till min gräsmatta?
2. Var ska jag placera laddstationen? Jag har tillgång till el på de gula utmärkta punkterna på bilden.
3. Behöver begränsningskabel ligga runt träd om även om "stenringar" finns runt stammen?

Budget 8-12tkr. Grannen har även robotgräsklippare och har hört att klipparna kan störa ut varandra. Han har någon variant av Husqvarna.

Övriga önskvärda krav:
Robust, driftsäker och lätthanterad. Ska gärna kunna klippa hela mattan i en laddning. Uppkopplad kan vara ett plus, men inte om det kostar för mycket.

Per

• Ritning i SketchUp av en gräsmatta med möjliga platser för laddstation markerade i gult.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har nästan exakt samma förutsättningar och det blev en Husqvarna 305 för oss.

Med en robotgräsklippare köper jag mig fri från gräsklippning, och då vill jag att det bara skall funka. Husqvarna kändes som det säkraste kortet som inte är nämnvärt dyrare är konkurrenterna.

305 är dessutom en relativt ny modell (två år gammal), men inte helt ny så man behöver inte vara orolig för barnsjukdomar.

• Gilla
Peersa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.