2 264 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Vägtrumma?
Hejsan, Jag skulle ha köpt en (liknande) vägtrumma.. Typ 1 meter lång och en diameter på 900-1000mm.. Var kan man tänkas köpa detta? Har någon några förslag på var man kan köpa små bitar?
(Tanken är att gräva ner den stående i ett blöthål vid sommarhuset och sen ha en dränkbar pump som pumpar bort vattnet)
tack på förhand /Marcus
(Tanken är att gräva ner den stående i ett blöthål vid sommarhuset och sen ha en dränkbar pump som pumpar bort vattnet)
tack på förhand /Marcus
Varför ska du ha så stor diameter på röret? Det blir onödigt mycket att gräva och ganska dyrbart att köpa och väljer du betongrör får du förmodligen inte hem den med vanl personbil.
Om du kikar på Byggmax ser du dräneringsbrunnar/sandfång på 400mm x1100mm, till en sådan går att skaffa betäckning eller kupolsilar för överkomliga pengar. Om du går upp till 600mm blir det mycket dyrare men du blir friare i pump valet och du får kanske svårt att hantera grejorna själv för hand.
Om du kikar på Byggmax ser du dräneringsbrunnar/sandfång på 400mm x1100mm, till en sådan går att skaffa betäckning eller kupolsilar för överkomliga pengar. Om du går upp till 600mm blir det mycket dyrare men du blir friare i pump valet och du får kanske svårt att hantera grejorna själv för hand.
Diametern tänkte jag mest på att dränkpumpen jag reda har. Samt att flottören ska kunna ”hänga” fritt och inte fastna mot väggen.F fribygg skrev:Varför ska du ha så stor diameter på röret? Det blir onödigt mycket att gräva och ganska dyrbart att köpa och väljer du betongrör får du förmodligen inte hem den med vanl personbil.
Klicka här för att svara