Hej,
Vi bor i ett hus från 1939. Köket är "renoverat" 1959 :-). Nu ska vi renovera det och bygga nytt kök. Lite funderingar angående rivordning samt byggordning uppstår. Vi skall bygga nya väggar, tak och golv (med vattenburen golvvärme). Tips för var man börjar?
😃
 
Riva är ju bara riva ut köket och bort med skivor mm som ni inte skall ha kvar.

Nu vet jag inte hur mycket som behöver rivas i golvet. Skall ni styva upp och kanske ändra rördragningar hade jag börjat där. Sen väggar eller tak, ytskikt golv, kök
 
Ett kök från 1959 ska annonseras ut om det är i någorlunda original, så får köparen plocka ner det!
 
Larsa Larsa skrev:
Riva är ju bara riva ut köket och bort med skivor mm som ni inte skall ha kvar.

Nu vet jag inte hur mycket som behöver rivas i golvet. Skall ni styva upp och kanske ändra rördragningar hade jag börjat där. Sen väggar eller tak, ytskikt golv, kök
Vi ska göra nya innerväggar, innertak samt helt nytt golv, och ja, rör skall dras om pga ny plats för diskho. Dessutom skall golvet förses med vattenburen golvvärme.
 
Frazzemackan Frazzemackan skrev:
Vi ska göra nya innerväggar, innertak samt helt nytt golv, och ja, rör skall dras om pga ny plats för diskho. Dessutom skall golvet förses med vattenburen golvvärme.
Ok, då hade jag börjat med golvet efter rivning. Men lägga golvbeläggningen precis inna köksstommarna monteras.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.