Hej! Undrar vad detta är för planta/växt. Ser nästan ut som torkat hundkex nu på tidig vår.
/Emil
 
  • Torkade växtstjälkar som liknar hundkex i tidig vår nära en pall och ett träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller torkad planta med fröställningar liknande hundkex mot en bakgrund av brun vegetation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
GreenYoda
E Emile88 skrev:
Hej! Undrar vad detta är för planta/växt. Ser nästan ut som torkat hundkex nu på tidig vår.
/Emil
Det där ser ut att vara Akleja. Sprider sig glatt, är vackra eller ogräs beroende på vart de hamnar. De små bruna "blommorna" högst upp är gamla skal till fröställningar som nu är tömda. Så du lär få en hel del på återväxt i närheten :)
 
  • Gilla
Spoz och 1 till
  • Laddar…
GreenYoda GreenYoda skrev:
Det där ser ut att vara Akleja. Sprider sig glatt, är vackra eller ogräs beroende på vart de hamnar. De små bruna "blommorna" högst upp är gamla skal till fröställningar som nu är tömda. Så du lär få en hel del på återväxt i närheten :)
Okej, stjälken är ihålig, stämmer det? Mvh Emil
 
GreenYoda
E Emile88 skrev:
Okej, stjälken är ihålig, stämmer det? Mvh Emil
Det har jag för mig, de blir väldigt skruttiga på vintern. Men har själv rensat bort alla så kan inte kontrollera :)
 
GreenYoda GreenYoda skrev:
Det har jag för mig, de blir väldigt skruttiga på vintern. Men har själv rensat bort alla så kan inte kontrollera :)
En lite bättre bild
 
  • Solljus på grå plastbehållare med 310L-etikett och torkade växter i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker absolut inte det ser ut som akleja (för små kapslar), men har inget bättre förslag.
Hur höga är de?
 
H Hellenbol skrev:
Tycker absolut inte det ser ut som akleja (för små kapslar), men har inget bättre förslag.
Hur höga är de?
Ca 40- 100 cm höga
 
E Emile88 skrev:
Ca 40- 100 cm höga
Och ihålig stjälk
 
harry73
Liknar något som vi har på tomten
Vissnad planta som liknar akleja med bruna fröställningar mot en suddig skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan vara akleja, ser i alla fall ut så
 
harry73 harry73 skrev:
Liknar något som vi har på tomten
[bild]
Kan vara akleja, ser i alla fall ut så
Det där tycker jag ser ut som johannesört.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Det är också en blomma jag känner igen :)
 
H Hellenbol skrev:
Det där tycker jag ser ut som johannesört.
Är stjälken på den ihålig? Var likt
 
harry73 harry73 skrev:
Liknar något som vi har på tomten
[bild]
Kan vara akleja, ser i alla fall ut så
Det var likt! Är din ihålig stjälk?
 
harry73
E Emile88 skrev:
Det var likt! Är din ihålig stjälk?
Ja, det var den, men det var bara ett litet hål.
 
  • Gilla
Emile88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.