Hej! Någon som känner igen detta beslag/skena?
Sitter i mitt kök, troligen från 80talet. Eventuellt tyskt? Ca 53,5 cm långa i beigelackat stål. Jag hittar inget märke eller liknande på någon av delarna.
Det sitter på en utdragbar skiva med "korgsidor", fronten i massivt trä. Det är bara halvan som sitter fast i stommen som är trasig (utslitna hjul/rullor) så jag hade velat bara byta ut dem för att inte behöva bygga om hela lådan. Delen som sitter fast i lådan/skivan sitter fast i själva korgsidorna, vilket tydligen var svårt att hitta.
Själva hjulen/rullorna verkar vara plastöverdragna kullager.

Själv hittar jag endast rullskenor utan den här korgdelen, men hade gärna behållt sidorna som de är.
Alla tips uppskattas!
Vitt hopfällt bord på blå mattor, rutiga golvplattor, trädetaljer, köksområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit kylskåpsdörr öppen, gallerhylla, skruvar, träskåp, tidning synlig, blå matta, perspektiv inifrån kylskåp.
Skapa konto
Nedfallen vit säkerhetsgrind på matta, bredvid träbyrå och spel.
Skapa konto
Ett vitt barnsäkerhetsstaket monterat i en öppen dörrpost, med träinredning och blå matta.
Skapa konto

Letar du 40 år gamla tillbehör ev från Tyskland ? Finns i sjön tyvärr :(

Haha, ja, det är lite sista chansen det här!
Inte säker på att de är tyska dock, frugan hade för sig att förra ägarna hade nämnt nåt sånt dock. Tycker ändå det känns som att det borde vara någon standardskena. :thinking:
Tänker om det är någon annan som har något liknande, själv satt in liknande eller som helt enkelt är bättre på att leta än mig! :D

Demmpa Demmpa skrev:
Liknande skenor,
[länk]
[länk]
[länk]
Yes, det tyckte jag med, men på skenan som sitter där redan är korgsidornas fäste fastsvetsad. Den håller även fronten på plats.
Jag köpte exakt de du länkade och upptäckte skillnaden när jag stod där med skruvmejseln i hand! :rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.