Hej! Någon som känner igen detta beslag/skena?
Sitter i mitt kök, troligen från 80talet. Eventuellt tyskt? Ca 53,5 cm långa i beigelackat stål. Jag hittar inget märke eller liknande på någon av delarna.
Det sitter på en utdragbar skiva med "korgsidor", fronten i massivt trä. Det är bara halvan som sitter fast i stommen som är trasig (utslitna hjul/rullor) så jag hade velat bara byta ut dem för att inte behöva bygga om hela lådan. Delen som sitter fast i lådan/skivan sitter fast i själva korgsidorna, vilket tydligen var svårt att hitta.
Själva hjulen/rullorna verkar vara plastöverdragna kullager.
Själv hittar jag endast rullskenor utan den här korgdelen, men hade gärna behållt sidorna som de är.
Alla tips uppskattas!
Sitter i mitt kök, troligen från 80talet. Eventuellt tyskt? Ca 53,5 cm långa i beigelackat stål. Jag hittar inget märke eller liknande på någon av delarna.
Det sitter på en utdragbar skiva med "korgsidor", fronten i massivt trä. Det är bara halvan som sitter fast i stommen som är trasig (utslitna hjul/rullor) så jag hade velat bara byta ut dem för att inte behöva bygga om hela lådan. Delen som sitter fast i lådan/skivan sitter fast i själva korgsidorna, vilket tydligen var svårt att hitta.
Själva hjulen/rullorna verkar vara plastöverdragna kullager.
Själv hittar jag endast rullskenor utan den här korgdelen, men hade gärna behållt sidorna som de är.
Alla tips uppskattas!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha, ja, det är lite sista chansen det här!
Inte säker på att de är tyska dock, frugan hade för sig att förra ägarna hade nämnt nåt sånt dock. Tycker ändå det känns som att det borde vara någon standardskena.
Tänker om det är någon annan som har något liknande, själv satt in liknande eller som helt enkelt är bättre på att leta än mig!
Inte säker på att de är tyska dock, frugan hade för sig att förra ägarna hade nämnt nåt sånt dock. Tycker ändå det känns som att det borde vara någon standardskena.
Tänker om det är någon annan som har något liknande, själv satt in liknande eller som helt enkelt är bättre på att leta än mig!
Klicka här för att svara
