Ska byta en blandare i gäststugan. Befintlig är någon typ Rustablandare och kopplingen ser ut enligt bild. Tycker det ser konstigt ut med de smala förnicklade delar som går in i "muttern". Den nya blandaren har vanliga R10 anslutning.
Har lite svårt att tolka om den gamla också är det eller om det är något special. Dvs är det bara att lossa den gamla och skruva på den nya?
Har lite svårt att tolka om den gamla också är det eller om det är något special. Dvs är det bara att lossa den gamla och skruva på den nya?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vanliga vatette-kopplingar, skönt. För då är det oerhört enkalt att göra rätt.
Mitt ögonmått säger att det är 12mm muttrar och således då 12x10 förminskning till gamla blandaren.
Om det är så, det står tryckt på mutterns kant vilken dimension den är - leta efter siffran 12.
Om det är 12mm muttrar behöver du endast köpa två planadaptrar 12mm från Vatette för att din nya blandare med R10 lekande muttrar ska passa.
Ta bort kopplingarna helt på befintlig bladare, även hela förminskningarna.
Tryck i planadaptrarna.
Klart!
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Planadapter-12-1945644/5630810/artikel-detaljer.html

Mitt ögonmått säger att det är 12mm muttrar och således då 12x10 förminskning till gamla blandaren.
Om det är så, det står tryckt på mutterns kant vilken dimension den är - leta efter siffran 12.
Om det är 12mm muttrar behöver du endast köpa två planadaptrar 12mm från Vatette för att din nya blandare med R10 lekande muttrar ska passa.
Ta bort kopplingarna helt på befintlig bladare, även hela förminskningarna.
Tryck i planadaptrarna.
Klart!
https://www.hornbach.se/shop/VATETTE-Planadapter-12-1945644/5630810/artikel-detaljer.html

Klicka här för att svara