Har fått ett erbjudande att ta över ett begagnat löpband av modell Steelflex XT7000. Kruxet är bara att nätkabeln är trasig. Är det någon som vet vad den här kabeln heter? Ser ut som en C13 apparatkabel fast med ett stift i mitten och honan ser således ut som en C14 fast med en skåra.

• Hand håller en skadad C13-liknande apparatkabel med brytare och extra stift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En variant jag aldrig sett. Hör med tillverkaren, nätkabeln borde finnas som reservdel.

Bästa svaret

Har du provat att dra loss jordstiftet?
Intaget har kanske gått sönder så att jordstiftet har fastnat i sladden istället.

Jag hade öppnat löpbandet och bytt ut uttaget till ett nytt C14-intag. Antagligen sitter trådarna på insidan fast i intaget med flatstift.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Aldrig i livet att det där är en egen sort... trasig C13/C14 säger jag.

• Gilla
Johan&co
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Har du provat att dra loss jordstiftet?
Intaget har kanske gått sönder så att jordstiftet har fastnat i sladden istället.

Jag hade öppnat löpbandet och bytt ut uttaget till ett nytt C14-intag. Antagligen sitter trådarna på insidan fast i intaget med flatstift.
Så är det ju så klart! Tack för tankehjälpen =)

Tanken slog mig men då får någon förklara varför just jordstiftet bränt fast?

Det är inte säkert att det har bränt fast, plasten i intaget kanske spruckit sönder samt att det stiftet sitter hårdare i anslutningssladden så att stiftet följde med ut.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Jo, intaget kan ju ha fått en snyting. Hursom,, läge för byte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.