Köpt ett hus med källare.
Hittade en brunn som ser ganska igenslammad ut.

Kan man se från bilderna om detta är en dagvattenbrunn eller en dräneringsbrunn?

Det finns också något rör (röd markerad) som är dragen till brunnen. Någon gissning på vad det kan vara?

Vad bör jag göra med brunnen?
 
  • En igenslammat brunn i en källare med ett okänt rör i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brunnlock i metall på marken med igenslammat hål och rör markerat med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte en gammal vattenbrunn?
Har du mätt hur djup den är?
 
GoC GoC skrev:
Det är inte en gammal vattenbrunn?
Har du mätt hur djup den är?
Det kan det vara !

Inte mätt något ännu. Ska se om jag kan rensa bort allt först och mäta hur djup den är.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.