Tvättställsblandaren i stugan är ansluten med en övergång från 12 mm kopparrör till vad det nu är för dimension på blandarens rör. Den sitter med muttrar som ser ut som på bilden. De är alltså inte vanliga sexkantsmuttrar utan det är i stället små "vingar" i hörnen. Ursäkta dålig bild, hoppas det syns ändå. Har inte sett en sån förr, vad heter den? Går den att dra med skiftnyckel ändå, eller polygrip, eller annat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Så varför är (var) den inte en vanlig mutter? Som att den är gjord enbart för att dras för hand, för att inte dra sönder något? Eller är den tänkt för något specialverktyg så att Svensson (jag) inte ska vara där och pilla med skiftnyckel?
När jag krökade, använde vi Vatette och denna, som jag kom ihåg som "Kuterlite". Men där fick jag på moppo av Krilleman, som drog mig i örat. Conex, var det tydligen.B beerfueled skrev:
Hur som hällst. Muttern är säkert bara en designgrej, för att sticka ut. Som en bieffekt, var den väldigt lätt att dra åt, även med kletiga fingrar.
DartkopplingsStaffan
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden