"Strukturtapet"

• Gilla
ByggNV
  • Laddar…
ByggNV
MathiasS MathiasS skrev:
"Strukturtapet"
Hej,

Jag vill ha en slät och jämn vägg. Vad ska jag göra med denna?

Bästa svaret

Man kan bredspackla väggen vilket är rätt svårt för en amatör.
Man kan sätta upp tunn renoveringsgips vilket kanske är lite enklare men knepigare vid dörrfoder osv.
Man kan ta bort tapeten och hoppas att underlaget sitter kvar så att man kan spackla lite mindre och sedan måla. Är det spånskiva under borde du ändå montera gips innan du målar.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
ByggNV
MathiasS MathiasS skrev:
Man kan bredspackla väggen vilket är rätt svårt för en amatör.
Man kan sätta upp tunn renoveringsgips vilket kanske är lite enklare men knepigare vid dörrfoder osv.
Man kan ta bort tapeten och hoppas att underlaget sitter kvar så att man kan spackla lite mindre och sedan måla. Är det spånskiva under borde du ändå montera gips innan du målar.
Tack så mycket!

ByggNV
ByggNV ByggNV skrev:
Tack så mycket!
kan du säga ad är det för typ av vägg här? Tack

• Bild på en vägg i ett vardagsrum med flera inramade fotografier och målningar samt bokhyllor fyllda med böcker under fotona.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Innervägg

• Haha
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
ByggNV
Den ofrivillige klåparen skrev:
Innervägg
J Johnny2times skrev:
Limma ett lager cover-up ovanpå. [länk]
Tack,
vilken ser bättre ut om du jämför med bredspackling ? och om vi jämför priserna mellan dem ?

Claes Sörmland
Bredspackling är ju mycket snyggare än renoveringstapeter men kräver sin spacklare. Och mycket trist slipande.

(Det är en målad glasfiberväv i trådstart. 80-talets standard.)

• Gilla
Stefan N och 2 till
  • Laddar…
ByggNV
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
(Det är en målad glasfiberväv i trådstart. 80-talets standard.)
vad är det bästa alternativet för det?

Min ärliga rekomendation är att du kontaktar en målare som får åtgärna din vägg som du vill ha den.

• Gilla
Anonymiserad 618974 och 2 till
  • Laddar…
ByggNV ByggNV skrev:
vad är det bästa alternativet för det?
Det absolut billigaste och enklaste alternativet är att låta väven vara (man vänjer sig, även om det inte är ens favorit) och sedan rolla på ungefär två lager av en färg man tycker är snygg. Rusta har riktigt bra väggfärger sett till priset, även om antalet kulörer är mer begränsat än hos den riktiga färgaffären där alla kulörer går att blanda till i deras maskin.

• Gilla
ByggNV
  • Laddar…
ByggNV
Viktor.J Viktor.J skrev:
Min ärliga rekomendation är att du kontaktar en målare som får åtgärna din vägg som du vill ha den.
Jag kontaktade några, men de sa att jag behöver ta bort och lägga till gips vilket jag inte vill. Ingen av dem nämnde dessa saker, så det vore bra att ha kunskap om detta när jag pratar med dem senare.

Det finns inga målare som använder cover up och liknande utan dom bredspacklar.

• Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.