Hej,
Vad är det för typ av vägg?
Jag vill ha en slät och jämn vägg. Vad ska jag göra med denna?
Tack
Vad är det för typ av vägg?
Jag vill ha en slät och jämn vägg. Vad ska jag göra med denna?
Tack
Redigerat:
Bästa svaret
Man kan bredspackla väggen vilket är rätt svårt för en amatör.
Man kan sätta upp tunn renoveringsgips vilket kanske är lite enklare men knepigare vid dörrfoder osv.
Man kan ta bort tapeten och hoppas att underlaget sitter kvar så att man kan spackla lite mindre och sedan måla. Är det spånskiva under borde du ändå montera gips innan du målar.
Man kan sätta upp tunn renoveringsgips vilket kanske är lite enklare men knepigare vid dörrfoder osv.
Man kan ta bort tapeten och hoppas att underlaget sitter kvar så att man kan spackla lite mindre och sedan måla. Är det spånskiva under borde du ändå montera gips innan du målar.
Tack så mycket!MathiasS skrev:
Man kan bredspackla väggen vilket är rätt svårt för en amatör.
Limma ett lager cover-up ovanpå. https://www.colorama.se/inspiration/praktiska-rad/tacktapeter-istallet-for-spackel/ByggNV skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 589 inlägg
Det absolut billigaste och enklaste alternativet är att låta väven vara (man vänjer sig, även om det inte är ens favorit) och sedan rolla på ungefär två lager av en färg man tycker är snygg. Rusta har riktigt bra väggfärger sett till priset, även om antalet kulörer är mer begränsat än hos den riktiga färgaffären där alla kulörer går att blanda till i deras maskin.ByggNV skrev:
Jag kontaktade några, men de sa att jag behöver ta bort och lägga till gips vilket jag inte vill. Ingen av dem nämnde dessa saker, så det vore bra att ha kunskap om detta när jag pratar med dem senare.Viktor.J skrev: