708 läst ·
4 svar
708 läst
4 svar
Va anslutning
Hej på er,
Precis köpt tomt och dom berättar att själv ledningar, rör osv är nergrävda och klart vid tomten ”synligt”, men att vi ska bekosta själva anslutning, servisledning osv men att det inte skulle kosta så mycket då ”förarbetet” redan är gjort. Kontakter sen nsva och berättar detta, men ändå kommer kostnaden på 161000!!! Är jag fel på den eller har jag missuppfattat.
Aldrig byggt hus så detta är helt nytt.
Hoppas på lite hjälp.
Precis köpt tomt och dom berättar att själv ledningar, rör osv är nergrävda och klart vid tomten ”synligt”, men att vi ska bekosta själva anslutning, servisledning osv men att det inte skulle kosta så mycket då ”förarbetet” redan är gjort. Kontakter sen nsva och berättar detta, men ändå kommer kostnaden på 161000!!! Är jag fel på den eller har jag missuppfattat.
Aldrig byggt hus så detta är helt nytt.
Hoppas på lite hjälp.
Det låter ganska normal anslutningskostnad. Du får med anslutningsavgiften betala för "förarbetet" som kommunen gjort. Vattenkollektivet ska vara självförsörjande och då behöver dessa avgifter tas ut vid nyanslutning även om förbindelsepunkten dragits fram vid tidigare tillfälle.
Därutöver så tillkommer såklart kostnaden för att dra rör och slang på din tomt till huset.
Därutöver så tillkommer såklart kostnaden för att dra rör och slang på din tomt till huset.
J Jan_G skrev:
coconut skrev:
Det låter ganska normal anslutningskostnad. Du får med anslutningsavgiften betala för "förarbetet" som kommunen gjort. Vattenkollektivet ska vara självförsörjande och då behöver dessa avgifter tas ut vid nyanslutning även om förbindelsepunkten dragits fram vid tidigare tillfälle.
Därutöver så tillkommer såklart kostnaden för att dra rör och slang på din tomt till huset.
Tack för svaret, då har jag inte förstått det rätt, då dom sa att det skulle bli billigare iom dom gjort förarbete.
Klicka här för att svara